۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۱۳۹۸۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وهابیون تکفیری وارثان قاتلان امام علی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به جنایت های گروه های تروریستی وهابی در سرزمین های اسلامی و قتل عام افراد بی گناه، گفت: وهابیون تکفیری وارثان قاتلان امام علی(ع) هستند.
حجت الاسلام يعقوبي- امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ظهر سه شنبه در جلسه تفسیر قرآن در جمع مردم روزه دار بجنوردی، اظهار داشت: ماه رمضان، ماه عبادت و بندگی است و در این ماه درهای رحمت به روی انسان‌ها گشوده شده که باید از آن بیشترین فضیلت را ببریم.

 

وی با تأکید بر این که در فرصت باقی مانده از این ماه از قرآن غافل نشویم چرا که تلاوت قرآن انسان را نیکو و خوش خلق می سازد، اضافه کرد: تدبیر و عمل به قرآن باید در تمام جوانب و وجهه‌های زندگی انسان ظهور و بروز پیداکند، از این رو در صورتی که در آیات تدبر و به آنها عمل شود؛ انس با قرآن و کلام وحی حلال مشکلات جامعه خواهد بود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی گفت: قرآن بهترین و استوارترین راه هدایت برای بشر است و خداوند متعال به بندگانش دستور داده به این کتاب الهی ایمان آورند و در تدبر و تأمل در آن کوشا باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: قرآن کریم از معجزات نبی مکرم اسلام(ص) است که در میان امت اسلامی به امانت گذاشته شده است و همه ما وظیفه داریم تا جهت پاسداری از این مصحف شریف تلاش کنیم.

 

وی افزود: در روزگاری که ما در انواع درگیری‌های سیاسی، اعتقادی و فکری به سر می‌بریم بیش از پیش نیازمند انس و تدبر در کلام وحی برای سعادت و نجات در این جهان مادی هستیم.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای جذب بیشتر جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی است، اضافه کرد: در برهه کنونی که دشمنان اعتقادات جوانان ما را مورد هدف قرار داده‌اند وظیفه ما این است که با عزم ملی و مدیریت جهادی جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و علوم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی اقدامات ارزشمندی را انجام دهیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیان در مساجد می‌توانند به مسأله حفظ عفاف و حجاب در جامعه نیز بپردازند، اظهار داشت: آنها باید ابعاد مختلف این موضوع را برای مردم تبیین کنند تا آحاد جامعه به ضرورت اهمیت این فریضه دینی بیشتر توجه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: پوشش اسلامی مناسب برای زن و مرد با ایجاد مصونیت اخلاقى، خانوادگى و ایجاد پیوند عمیق میان حجاب ظاهرى، بازدارندگی باطنى و از همه مهم ‏تر امنیت اجتماعى را فراهم مى‌کند.

 

وی با بیان اینکه پیشینه حجاب به اندازه تاریخ آفرینش انسان است، گفت: پوشش و لباس هر بشرى، پرچم کشور وجود اوست و به مثابه پرچمى است که وى بر خانه وجودش نصب کرده است تا با آن اعلام کند که از کدام فرهنگ تبعیت مى‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اضافه کرد: منزلت هر انسان مؤمنی به اندازه تلاشی است که در راه خدا دارد، پس تک تک افراد جامعه اسلامی شایسته است که همت خود را در این امر الهی افزایش دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های اسراییل در نوار غزه و نیز وحشی گری های تروریست های تکفیری در سرزمین های اسلامی ضمن محکوم کردن تمامی این جنایت ها، اظهار کرد: وهابیون تکفیری وارثان قاتلان امام علی(ع) هستند که امروز افراد بی گناه را به رگبار گلوله می بندند و آن را دستور اسلام می دانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: فکر متحجر و نادرست این افراد به گونه ای است که گمان می کنند با انجام این اقدامات وارد بهشت می شوند در حالی که هیچ کدام از اعمال وحشیانه آنها جایی در دین رحمانی اسلام ندارند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات