۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۱۴۰۵۷
امام جمعه موقت مشهد:

انقلاب اسلامی ایران نقطه امید مظلومان عالم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد با بیان این‌که خداوند به برکت انقلاب اسلامی ایران، نعمات فراوانی را نصیب مردم کرده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران، نقطه امید مظلومان عالم است.
انقلاب اسلامی ایران نقطه امید مظلومان عالم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در جمع زائران حضرت رضا(ع) گفت: اگر مسؤولان جامعه، عالم، با تجربه و دلسوز مردم باشند، جامعه شرایطی مطلوبی خواهد داشت. 

 

وی اظهار کرد: علاقه یک مسؤول نسبت به مردم جامعه باید همراه با دغدغه باشد، همانگونه که مادر علاقه ای، همراه با شفقت نسبت به فرزند خود داشته و مراقب اوست، مسؤولان نظام نیز باید دلسوز مردم بوده و دغدغه رفع گرفتاری های آنها را داشته باشند. 

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: مردم یک جامعه باید متحد و منسجم باشند، از این رو نباید نسبت به هم بی تفاوت باشند، بلکه باید در شادی و غم یکدیگر شریک باشند و سختی دیگری را سختی و مشکل خود بدانند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: زمانی می توان گفت، جامعه ای شرایط خوبی دارد که آن جامعه در تمام ابعاد، اعم از نظامی، اقتصادی و علمی رشد و پییشرفت داشته باشد.

 

امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد: خداوند به برکت انقلاب اسلامی ایران، نعمات زیادی را نصیب مردم کرده است، نعمتی چون وجود رهبر انقلاب و استقلال و انسجامی که، چون خاری بر چشم دشمنان انقلاب شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران، نقطه امید مظلومان عالم است، اظهار کرد: تمام دنیای مظلومان چشم امیدشان به ایران است، دشمنان هر گاه نام ایران را می شنوند لرزه بر اندامشان می افتد.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: افراد باید مراقب چالش ها باشند، چرا که حضرت علی(ع) می فرمایند: «آگاه باشید، شما آماده عقبگرائی امور خویش و گسیختگی پیوندها و روی کار آمدن کوچکان باشید، این وضع زمانى پیش خواهد آمد که قرار گرفتن انسان مؤمن در زیر ضربات شمشیر براى‏ او از یافتن یک درهم پول حلال آسانتر است.»

 

وی گفت: اگر سختی به دست آوردن درهمی پول حلال برای مؤمن، به اندازه سختی قرار گرفتن در زیر ضربات شمشیر باشد، آن هنگام است که امور به عقب برگشته، اختلافات ایجاد می شود و خوبان دیگر در رأس امور قرار ندارند.  

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد:باید مراقب باشیم سخن حضرت علی(ع) در جامعه ما صدق نکند. در جامعه اسلامی باید احکام اسلامی حکم فرما باشد، راستی و صداقت باید مبنای بازار اسلامی باشد، نباید ربا و رشوه وجود داشته باشد./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات