۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۴۰۷۸
با حضور علما و روحانیان؛

نشست هم اندیشی تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگ با حضور علما و روحانیان در آمل برگزار شد.
گردهمايي ائمه جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، نشست هم اندیشی تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی، سه شنبه شب با حضور علما، روحانیان، مدیران و ائمه جمعه و جماعات در مسجد محمدرسول الله(ص) بخش امام زاده عبدالله(ع) آمل برگزار شد.
 
علیرضا مرادی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در این نشست با بیان این که در گذشته فقط افراد مرفه و خوش نشین از مواد مخدر استفاده می کردند، گفت: رشد مصرف مواد مخدر به سبب سودهای کاذب و مافیای مواد است که متاسفانه هم مرزی با افغانستان نیز از جمله دلایلی بوده که در این کشور هفت هزار تن مواد مخدر در سال تولید می شود.
 
وی با اشاره به این که متاسفانه در جهان بیش از 250 میلیون نفر آلوده به مواد مخدر هستند، بیان داشت: هر فردی که معتاد باشد پنج نفر درگیر او می شوند که نشان می دهد افراد بسیاری در جهان گرفتار مواد مخدر هستند.
 
مرادی با اشاره به این که طبق آمار رسمی یک میلیون و 350 هزار نفر در کشور آلوده به مواد مخدر هستند، تصریح کرد: چرا کار به این جا رسیده است که باید بگوییم مواد مخدر را اجتماعی تر کنیم و در مقابل این موضوع باید دقت داشته باشیم تا دامن گیر خانواده و محل ما نشود.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، ادامه داد: روی آوردن به مواد مخدر سبب وقوع و ایجاد جرایم مختلفی می شود که برخی از این افراد به زشت ترین کارها دست می زنند.
 
وی با تاکید بر این که روحانیان و مبلغان دینی نقش ارزنده ای در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در راستای مقابله با مصرف مواد مخدر دارند، گفت: باید آگاهی بخشی ارزنده ای در جامعه وجود داشته باشد و خطرات مصرف مواد مخدر به آحاد مردم اعلام شود.
 
مرادی با بیان این که امروز رشد مصرف مواد مخدر را در جامعه داریم که جوانان ما باید هوشیار و آگاه باشند، بیان داشت: دشمنان می خواهند از هر طریقی اهداف شوم خود را به ثمر برسانند که نباید از معنویت فاصله بگیریم و باید به حلقه مهم خانواده بیش از پیش توجه شود.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به این که هر چه داریم به برکت همین مردم است، ادامه داد: با همه مشکلاتی که داریم باید هم چون دفاع مقدس با عزمی ملی گام برداریم که می تواند اثرات ارزنده ای داشته باشد.
 
وی با تاکید بر این که نباید فقط به نیروهای نظامی و انتظامی نگاه کنیم که همه دستگاه ها در این راستا مسوولیت دارند، بیان داشت: در عرصه مقابله با مواد مخدر باید اهتمام و کوشش ارزنده ای وجود داشته باشد تا بتوانیم محیط و جامعه ای پاک داشته باشیم./1314/پ203/ب1
ارسال نظرات