۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۱۴۱۰۲

جلسه کانون اعضای حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه کانون اعضای حزب مؤتلفه اسلامی با سخنرانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاون بین‌‌الملل این حزب پیرامون مهم‌ترین مسائل روز داخلی و خارجی در مؤسسه فرهنگی شهدای مؤتلفه اسلامی برگزار شد.
حزب موتلفه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه کانون اعضای حزب مؤتلفه اسلامی عصر سه‌شنبه سی و یکم تیرماه با سخنرانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون مهم‌ترین مسائل روز داخلی و خارجی در مؤسسه فرهنگی شهدای مؤتلفه اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این جلسه فاطمه رهبر، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال ازسوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، گفت: نامگذاری سال‌ها ازسوی رهبر معظم انقلاب طی چندسال گذشته به‌ویژه هفت سال اخیر حول محور اقتصاد بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مهلت پنج ساله برنامه پنجم توسعه شهریورماه سال آینده به پایان می‌رسد، گفت: مجلس شورای اسلامی در این برنامه طراحی مهندسی فرهنگی را به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته بود، که طی یکسال شکل بگیرد و دولت آن را اجرا کند اما اکنون با وجود گذشت سه سال و نیم، مهندسی فرهنگی هنوز از شورای علی انقلاب فرهنگی بیرون نیامده است.

نائب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینها دغدغه‌هایی است که در مجلس شورای اسلامی داریم نه این‌که نوک پیکان به طرف آقای روحانی باشد بلکه در زمان آقای احمدی نژاد هم این مسائل را می‌گفتیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره قانون عفاف و حجاب، با اشاره به این‌که بسیاری از مسؤولان نمی‌دانند که درباره عفاف و حجاب قانون داریم، درحالی‌که این قانون 300 ماده دارد، گفت: قانون عفاف و حجاب 8 سال در دولت آقای احمدی نژاد زمین ماند اکنون هم همینطور.

نائب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌دلیل اجرایی نشدن قانون عفاف و حجاب، سؤال از رییس جمهور(احمدی نژاد) مطرح شد که وی جواب دندان شکنی مبنی بر این‌که «ایقدر به جوانان گیر سه پیچ ندهید» داد که فک‌مان شکست.

همچنین حمید رضا ترقی، معاون روابط بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در این جلسه با تأکید بر این‌که معتقد هستیم اصلاح طلبان و سران آنها برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور هیچ راهی جز عذرخواهی از ملت و برائت از فتنه گران ندارند، گفت: اصلاح طلبان تا به‌طور شفاف از فتنه گران برائت نجویند، نباید انتظار داشته باشند که جامعه پذیرای فعل سیاسی آنها باشد.

وی حل نشدن مشکلات اقتصادی، پیاده نشدن فرهنگ اسلامی، نهادینه نشدن الگوی مصرف و وجود فقر، بی‌عدالتی و تبعیض پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه عمل نکردن و مقاومت دولت‌ها در برابر سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و اعمال سلیقه‌های گروهی و انفعال در برابر تهاجم فرهنگی دانست و گفت: تا وقتی که اقتصاد در دست دولت است و مافیای قدرت و ثروت در کشور برنامه‌ریزی کشور تأثیر دارد، نباید توقع داشت فقر، بی‌عدالتی و تبعیض از بین برود.

معاون روابط بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به گفتمان رهبر معظم انقلاب برای دهه چهارم انقلاب مبنی بر پیشرفت و عدالت، تأکید کرد: دولت فعلی که باید برنامه ششم توسعه را تنظیم کند، باید به گفتمان دهه چهارم انقلاب توجه داشته باشد و آن را فراموش نکند.

ترقی اظهار داشت: امام خمینی(ره) با الهام از انقلاب اسلامی هندسه جدید قدرت مبنی بر تکیه بر توده مردم حول محور عدالتخواهی و خروج ملت از سیطره استکبار را بنا گذاشت و بر این اساس روز قدس را برای نجات قدس پی ریزی کرد که در نتیجه سرنوشت ملت فلسطین تغییر کرد.

معاون روابط بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) موضوع فلسطین را به مسأله اصلی اسلام و آزادی خواهان جهان تبدیل کردند، ابراز داشت: امروز بیش از 500 NGO طرفدار مقاومت‌، در کشورهای مختلف فعال هستند و اهداف مقاومت و آرمان فلسطین را پیگیری می‌کنند.

برپایه این گزارش در این جلسه همچنین سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ما در شرایطی وارد مذاکرات هسته‌ای شدیم که نظام، مجوز آن را به دولت داد، در تبیین دلیل صدور این مجوز، گفت: اجماعی بر علیه جمهوری اسلامی با محوریت آمریکا درحال شکل گیری بود که باید آن را نابود می‌کردیم، به این جهت وارد مذاکرات شدیم.

وی اظهار داشت: خلاصه نقدی که به توافق اولیه مذاکرات(توافق ژنو) مطرح است، این است که خیلی دادیم و کم گرفتیم، نقد دادیم و نسیه گرفتیم اما تا حدودی هدف اصلی ما که ایجاد شکاف و پراکندگی در اجماع علیه جمهوری اسلامی بود را تأمین کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سفری که به لبنان داشتیم، سید حسن نصرالله گفت کار درست و به موقعی انجام دادید به‌دلیل این‌که اینها در منطقه بسیار فعال شده بودند و داشتند یک سد بتونی درست می‌کردند.

نقوی حسینی با بیان این‌که مهم‌ترین امتیاز ما توانمندی در غنی سازی 20 درصد بود، گفت: در دیپلماسی بزرگ‌ترین امتیاز باید وقتی روی میز بگذاریم که بزرگ‌ترین امتیاز را گرفته باشیم، نباید ابتدا آن را روی میز گذاشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تیم مذاکره کننده خطوط قرمزی دارد که ملزم است در چارچوب آن عمل کند، گفت: 5 اختلاف اساسی با 1+5 داریم که هنوز حل نشده است، تحلیل ما این است که با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که «به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم»، درباره آن به جمع بندی نمی‌رسیم، دولت خوشبین است و تحلیلش این است که به جمع بندی می‌رسد.

وی نخستین اختلاف را تعداد سانتریفیوژها دانست و اظهار داشت: اختلاف ما با 1+5 درباره تعداد سانتریفیوژها، چند 10 هزار تایی است که با مذاکره به نتیجه نمی‌رسد، هیچ کس هم حق ندارد از 190 هزار سو تخطی کند، توافق نشد، به درک.

نقوی حسینی درصد غنی سازی را دومین و سایت فوردو را سومین اختلاف ایران با 1+5 دانست و با اشاره به حساسیت و حسادت آنها به این سایت، در تبین علت این مسأله، ابراز داشت: ظرفیت فوردو 9 هزار و ظرفیت نطنز 36 هزار سانتریفیوژ است که به نطنز حساس نشده‌اند زیرا هرلحظه می‌توانند به آن ضربه بزنند اما فرزندان این ملت، مقلدان رهبر معظم انقلاب و بسیجیان عرصه صنعت هسته‌ای در سایت فوردو کاری کرده‌اند که هیچ احدی به آنجا دسترسی ندارد، زیرا 40 متر زیر زمین است، ارتفاع کوه 80 متر است و 120 متر عمق دارد به‌طوری‌که هیچ سلاحی به آن کارگر نیست و اسراییلی‌ها از این بابت عصبانی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مراحل غنی سازی در فردو مجهز به دوربین‌های آژانس بین‎‌المللی انرژی اتمی است پس چطور آنها می‌گویند نمی‌دانیم اینها چه کار می‌کنند؟

وی با بیان این‌که آنها معتقدند ماهیت فردو باید تغییر کند اما ما معتقدیم باید حفظ شود، آب سنگین اراک را چهارمین اختلاف جمهوری اسلامی با 1+5 دانست و گفت: آنها می‌گویند آب سنگین اراک باید از تولید پلوتونیوم به مرکز تحقیقاتی تبدیل شود.

نقوی حسینی تحریم‌ها را پنجمین اختلاف جمهوری اسلامی با 1+5 مطرح کرد و گفت: آنها می‌گویند در یک پروسه 10 یا 20 ساله تحریم‌های مربوط به صنعت هسته‌ای را لغو می‌کنیم اما ما معتقدیم به محض امضای توافق باید همه تحریم‌ها لغو شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای حق عبور از این خطوط قرمز را ندارد و باید آنها را رعایت کند./956/پ202/ج

ارسال نظرات