۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۱۴۱۰۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بازتاب اخبار نماز جمعه از مهم ترین وظایف رسانه ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که انعکاس مطالب نماز جمعه از مهم ترین وظایف خبرگزاری ها است، گفت: بسیاری از رسانه‌های مکتوب، سایت‌های خبری و فرهنگی استان و در رأس آن ها خبرگزاری ها، بی‌تفاوت از مطالب مطرح در نماز جمعه می‌گذرند و این یک ضعف است که همکاری همه جانبه آن ها را می طلبد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای ستاد نماز جمعه این استان، با اشاره به این‌که مقصد ما رسیدن به کمال انسانی است و این مسأله در سایه عبودیت پروردگار محقق می‌شود، تأکید کرد: برای رسیدن به کمال انسانی وظایف گوناگونی از جمله سیاسی، خانوادگی، فردی و اجتماعی داریم که باید به خوبی انجام شود تا کمال مطلوب محقق شود.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به سوره مبارکه حج، تصریح کرد: خداوند متعال موجودات عالم  و هر آن چه در آسمان‌ها و زمین است را سجده کننده در برابر خویش می‌داند اما در این میان متأسفانه بسیاری از انسان‌ها از این مقصد الهی غافلند و از مسیر منحرف شدند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که فاصله گرفتن و غفلت از مسیر الهی، خوار شدن در دنیا را برای انسان به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: جهاد در راه پروردگار مصادیق گوناگونی دارد و می توان گفت که جهاد تنها جهاد رزمی نیست؛ بلکه نماز، روزه، ترک گناه، کنترل نفس و روی مرز عبودیت متوقف شدن، جهاد در راه خدا به حساب می آید و به یقین این نوع جهاد مهم تر است.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری به اهمیت و جایگاه رفیع نماز جمعه در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: این نماز چنان اهمیت دارد که در سوره ای از قرآن کریم به این نام اختصاص یافته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، به‌هم‌پیوستگی، همراهی و همکاری عموم مردم و دوری و اجتناب از تک ‌روی در ستاد برگزاری نماز جمعه را از ضرورت های شکل گیری این مهم به نحو مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: یکی از آفت های ستاد نماز جمعه، تک روی است؛ بنابراین بکوشید که از نظر همه گروه ها و افراد در برگزاری هر چه بهتر این مسأله مهم، استفاده کنید.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر فراگیر کردن نماز جمعه در جامعه، ابراز داشت: گسترده کردن ستاد نماز جمعه در همه ابعاد، در حقیقت رنگ و جلا بخشیدن به نماز جمعه است؛ چراکه در نماز جمعه مسائل کلان فکری، سیاسی، اعتقادی و اخلاقی استان و کشور مطرح می شود که باید به نحو مطلوب و به صورت کلان انعکاس پیدا کند.
 
این مقام مسؤول در پایان به برخی کاستی‌های ستاد نماز جمعه استان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه انتقال پیام و مطالب نماز جمعه به صورت گسترده و مطلوب انجام نمی‌گیرد که در این میان نقش رسانه بسیار ملموس و مؤثر است؛ بسیاری از رسانه‌های مکتوب، سایت‌های خبری و فرهنگی استان و در رأس آن ها خبرگزاری ها، بی‌تفاوت از مطالب مطرح در نماز جمعه می‌گذرند و این یک ضعف است که همکاری همه جانبه آن ها را می طلبد./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات