۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۱۴۱۱۲
رییس سازمان حج و زیارت:

807 هزار زائر عمره به سرزمین وحی مشرف شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت، گفت: 807 هزار زائر عمره به سرزمین وحی مشرف شدند که نسبت به سال قبل آن 65 درصد افزایش یافته است.
اوحدي، رييس سازمان حج و زيارت کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران حج و زیارت آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امسال با وجود تنگناهای ارزی 807 هزار زائر عمره به سرزمین وحی مشرف شدند که نسبت به سال قبل آن 65 درصد افزایش یافته است.

 


وی با بیان این‌که پروازهای فرودگاه مهرآباد تهران در حج امسال به فرودگاه امام خمینی(ره) انتقال خواهد یافت، گفت: در حج امسال 64 هزار زائر ایرانی در قالب 451 کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند که از این تعداد 61 هزار و 500 نفر زائر و 2  هزار و 500 نفر نیز عوامل اجرایی، روحانیان، مدیران و معینه‌های کاروان‌ها هستند.

 


اوحدی با اشاره به این‌که عملیات اعزام زائران از 14 شهریور ماه آغاز و تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: 50 درصد کاروان‌ها شامل 225 کاروان به صورت مدینه اول و 50 درصد دیگر شامل 226 کاروان به صورت مدینه بعد اعزام خواهند شد.

 


رییس سازمان حج و زیارت حداقل و حداکثر هزینه سفر به خانه خدا در حج امسال هفت میلیون و 700 هزار تومان و 10 میلیون و 600 هزار تومان است و کف قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده، افزود: سقف قیمت‌ها حدود 250 هزار تومان افزایش یافته که علت آن افزایش کیفیت برخی از هتل‌ها است.

 


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 500 میلیون دلار ارز زائر مربوط به هزینه های اعزام از بانک توسعه اسلامی آزاد شد، گفت: این مبلغ تا یک و نیم سال هزینه های یاد شده را تامین می کند و در همین هفته به حساب حج و زیارت ایران واریز می شود.

 


وی در پایان با بیان این‌که زایران ایرانی در سرزمین وحی الگوی اخلاقی و نظم و ترتیب سایر زائران از کشورهای دیگر هستند، تصریح کرد: با تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اخلاق و نظم در سفرهای تمتع و عمره مورد توجه زائران ایرانی است، در حقیقت باید با اخلاق پیام‌رسان انقلاب باشیم.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم روحی ملکی به عنوان مدیر جدید حج و زیارت آذربایجان شرقی معرفی شد و  از تلاش های حجت الاسلام مشهوری تقدیر به عمل آمد. /935/پ202/ب4

ارسال نظرات