۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۱۴۱۲۲
امام جمعه ارومیه:

دفاع از فلسطین به فرهنگی بین المللی تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: به برکت حاکمیت نظام جمهوری اسلامی امروز موضوع فلسطین به یک دغدغه جهانی و بین المللی تبدیل شده است.
امام جمعه خوي

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، رییس حوزه های علمیه خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت : روز قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان یکی از میراث های ماندگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که امروز به یک فرهنگ عمومی و بین المللی تبدیل شده است .

 

وی  اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اسرائیل و حامیان او مسلمانان را مرعوب ساخته بودند و نوع سازمان های فلسطینی را به انحراف کشانده بودند چون تفکرات ناسیونالیستی عربی و مارکسیستی تفکرات غالب بر جریان های مبارزاتی و رهبران سیاسی آن روز بود و از سوی دیگر پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل نوع کشورهای اسلامی به خط سازش کشیده شدند و مبارزه را کنار گذاشتند.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی در مسائل فلسطین گفت: به برکت نظام حاکمیت نظام جمهوری اسلامی امروز موضوع فلسطین به یک دغدغه جهانی و بین المللی تبدیل شده است و شعارهای ناسیونالیستی و تفکرات چپ گرایانه جای خود را به شعارهای اسلامی و انتفاضه داده است و جریان های دینی همانند حزب الله لبنان و حماس به وجود آمده که اسرائیل و حامیان او از این جریان ها وحشت دارند .

 

امام جمعه خوی در ادامه افزود: روز قدس امسال مصادف است با تجاوز همه جانبه رژیم اشغالگر قدس به غزه بنابراین باید حضور در تظاهرات روز قدس پرشورتر از سالهای دیگر باشد.

 

وی گفت: بسی جای تأسف است رژیم اشغالگر قدس حمله به غزه را با بهره گیری از غفلت و اختلافات حاکم بر نوع کشورهای اسلامی انجام داده است امیدواریم هر چه زودتر مسلمانان به خود آمده و دفاع از آرمان های فلسطین را وظیفه دینی و اسلامی خود بدانند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات