۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۱۴۱۴۱
آیت الله طبرسی:

فرهنگ نبوی و علوی باید در متن جامعه اسلامی نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که ما آمدیم انقلابی را به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیش کشیدیم، گفت: ما درصدد آن هستیم تا محتوای انقلاب ما محتوای نبوی و علوی باشد که باید در راستای پیشبرد اهداف خود از این کتب والا استفاده شایسته ای باشیم.
آيت الله طبرسي
به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در ویژه برنامه دعوت که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای استانی تبرستان پخش می شود با بیان این که نهج البلاغه از محتوایی والا و فصاحت و بلاغت ارزنده ای برخوردار است، گفت: معارف بلندی در نهج البلاغه قرار دارد و احکام آن فلسفه ای داشته و روش و منش زندگی را به ما می آموزد.
 
وی با اشاره به این که نهج البلاغه از محتوای غنی، بلند، قانع کننده و مستدل برخوردار است، بیان داشت: این کتاب ارزنده بحث گرانقدری در راستای خدا، نبوت، معاد و امور مختلفی دارد.
 
آیت الله طبرسی، تصریح کرد: امام علی(ع) در همه خطبه ها همین طوری تصمیم می گرفت و شروع به صحبت کردن می کرد که در جریان یکی از خطبه ها بر سر سواری نشسته بود که از خطبات ارزنده کتاب نهج البلاغه است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به که کتب ارزنده ای چون قرآن کریم، نهج ابلاغه و صحیفه سجادیه برای ما وجود دارد، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این سه کتاب بزرگ جزو کتب بالینی ما بوده و همواره از معارف آن در زندگی خود بهره گیری کنیم.
 
امام جمعه ساری با تاکید بر این که ما آمدیم انقلابی را به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیش کشیدیم، گفت: ما درصدد آن هستیم تا محتوای انقلاب ما محتوای نبوی و علوی باشد که باید در راستای پیشبرد اهداف خود از این کتب والا استفاده شایسته ای باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تحقق سبک زندگی نیازمند بهره گیری از تعالیم والای دینی است، ادامه داد: باید بدانیم دستورالعمل زندگی براساس زندگی چگونه است که باید عمل به آن را در دستور کارهای خود قرار دهیم.
 
آیت الله طبرسی، تصریح کرد: باید باورمند شده و به این وادی بیاییم که در آن زمان سبک زندگی ما عوض شده و در راستای تعالیم والای دین مبین اسلام حرکت می کنیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سبک زندگی ما قدری غربی، قبیله ای، بومی و مقداری اسلامی است، گفت: تحقق سبک زندگی اسلامی از رهنمودهای گرانقدر رهبر معظم انقلاب است که باید در راستای تحقق آن اهتمام ارزنده ای باشد.
 
امام جمعه ساری با تاکید بر این که همه ابعاد زندگی انسان باید اسلامی شود، تصریح کرد: باید ببینیم دین مبین اسلام چه نظری در راستای زندگی دارد که باید براسا آن عمل کنیم.
 
وی با اشاره به این که باید به مدینه اسلام برگردیم و پشت به کاخ های ایادی استکبار جهانی کنیم، گفت: دشمنان همواره درصدد مقابله با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی گام بر می دارند که باید به مقابله ای ارزنده با آنان پرداخته و سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان، افزود: کتاب های قرآن، نهج ابلاغه و صحیفه سجادیه را باید وارد زندگی خود کرده و در عمل به دنبال تحقق آن باشیم که اثرات ارزنده ای برای ما دارد./950/پ202/ب1
ارسال نظرات