۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۱۴۲۴۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

روز قدس، روز غرش علیه استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: روز قدس، روز فریاد بر سر ظالمان و ستمگران، روز اسلام، روز تلاش برای آزادی مردم مظلوم و رنج دیده فلسطین، روز غرش علیه استکبار جهانی و صهیونیست است.
روز قدس

حجت الاسلام سید محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به وضعیت فعلی غزه و فلسطین اظهار داشت: اقشار مختلف مردم باید در این برهه از زمان در راهپیمایی روز قدس حضور گسترده داشته و حمایت خود را از مردم فلسطین و غزه با صدایی رسا همچون سنوات گذشته اعلام کنند.

 

وی افزود: مردم در این راهپیمایی باید یک بار دیگر دشمنان و استکبار جهانی را مأیوس و نا امید کنند تا دشمنان بفهمند که همه ملت های مسلمان با همدیگر اتحاد و انسجام دارند و در کنار یکدیگر هستند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، توسط بنیان گذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) موجبات وحدت و انسجام جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی را فراهم نموده است.

 

وی روز قدس را حضور حماسی امت اسلامی جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک دانست و گفت: حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سنت حسنه ای از امام خمینی (قدس سره) جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان فلسطینی از ظلم و آوارگی است.

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: لازم است همگان در این وظیفه مهم دینی شرکت کرده تا ضیافت الهی یعنی روزه ماه مبارک رمضان را با این وحدت میدانی ایرانی بدرقه نموده و به استقبال عید بزرگ فطر که جامعه جهانی اسلام در صحابت نورانی حضرت ختمی نبوت (ص) به آن مفتخر است، شتافت.

 

وی با بیان این که روز قدس، روز فریاد بر سر ظالمان و ستمگران، روز اسلام، روز تلاش برای آزادی مردم مظلوم و رنج دیده فلسطین، روز غرش علیه استکبار جهانی و صهیونیست است، خاطر نشان کرد: همه ما می دانیم که روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز امت اسلامی است، این روز بیانگر اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان در اعلام برائت و بیزاری آن ها از ظلم و استبداد است.

 

روز قدس نشان دهنده صف ‌‌بندی حق در مقابل باطل و عدل در برابر ظلم است

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: حضور پرشور ملت های اسلامی به همه ابرقدرت ها و متجاوزان نشان می دهد که فلسطین تنها نیست و به نظر من روز قدس نشان دهنده صف ‌‌بندی حق در مقابل باطل و صف بندی عدل در برابر ظلم است.

 

وی بار دیگر با محکوم کردن جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اشغال گران با آتش افروزی در منطقه اهدافی از جمله نسل کشی مسلمانان را دنبال می کنند، اما همه ما می بینیم که فلسطینی ها با وجود آن که در این چند روز آماج حملات و وحشی گری های صهیونیست ها قرار گرفته اند، اما ذره ای از اهداف و آرمان های خود پا پس نکشیده اند و همه مسلمانان نیز باید در این بین به هر شکلی آن ها را در راه رسیدن به اهدافشان کمک کنند.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: روز قدس یک پیام جهانی دارد و آن پیام این است که امت ‌‌‌‌‌‌اسلامی زیر بار ظلم نمی رود حتی اگر این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت های عالم برخوردار باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات بی رحمانه اخیر رژیم غاصب صهیونیستی باید راهپیمایی روز جهانی قدس سال جاری را پرشورتر از گذشته برگزار کنیم تا این حمایت و حضور پاسخ دندان شکنی برای رژیم فاسد صهیونیست و حمایت گران آن ها باشد./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات