۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۱۴۲۹۴
آیت الله ناصری:

ماهواره خانواده‌ها را به سمت تباهی می‌برد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، ضمن ابراز تأسف از گستردگی استفاده از ماهواره‌ها، گفت: اگر کسی نگران تباهی خانواده و اطرافیان خود است باید از ماهواره‌ها و برنامه‌های آن پرهیز کند.
جلسات اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، در جلسه اخلاق امروز در جمع نمازگزاران مسجد کمرزرین اصفهان، به تشریح صفات متقین واقعی و شیعیان حقیقی پرداخت و اظهار کرد: هرکسی نمی‌تواند خود را در زمره شیعیان و مؤمنان حقیقی قلمداد کند چون مولای متقیان نزدیک به 100 صفت را برای مؤمنان بیان می‌کنند و این یعنی شیعه حقیقی شدن در توانایی هرکسی نیست.

 

آیت الله ناصری پیرامون مفهوم شیعه در اصطلاح و لفظ گفت: شیعه از مفاهیم تشیع است و تشیع دارای معنای پیروی و تبعیت کردن است و شیعه کسی است که در همه موارد و امور رهرو بی عذر و بهانه اهل بیت است و بنابر فرموده امام علی(ع) مومنان تنها به مطالبی گوش می‌دهند که به سود دین و حیات و اجتماع و مسائل مورد انتفاع همگان باشد.

 

وی مسائل شنیدن و مخاطب قرار گرفتن مسائل غیر شرعی را دارای تأثیرات زیان‌بار خواند و افزود: متأسفانه استفاده از ماهواره ها در میان خانواده‌ها رواج یافته است و این وسیله جامعه را به تباهی و فساد کشیده است و خدا می‌داند که عاقبت مخترعین این ابزار و وسایل چه خواهد شد.

 

وی در خصوص تأثیر منفی روحی ماهواره بر باطن و تربیت دینی فرزندان در خانواده گفت: ماهواره امروز بلای خانواده ها شده و خانواده ای که از ماهواره استفاده می کند، نباید از ترک نماز فرزند خود تعجب کند و نباید انتظار داشت خانواده از لحاظ روحی و اخلاقی سلامتی خود را حفظ کند.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، به حدیثی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان می فرمایند خانه ای که در آن مشروب، آلات قمار و موسیقی در آن است، در آن خانه ملائکه وارد نمی شوند و نه تنها از رحمت خدا دور است؛ بلکه مورد غضب خدا نیز هست و مؤمن نیز نباید به این خانه رفت و آمد کند.

 

وی در خصوص نقش ماهواره‌ها در زندگی امروز خانواده‌ها تصریح کرد: اگر کسی نگران فساد و تباهی خانواده و اطرفیان خود است به صورت جدی از ماهواره پرهیز کند و خدا می داند این ماهواره چه عوارض سویی بر رفتار و سعادت اعضای خانوداه ها می گذارد./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات