۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۴۳۶۹
عضو هیأت رییسه مجلس:

غرب از وحدت امت اسلامی در مسأله فلسطین واهمه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: حمایت از محرومان و مظلومان فلسطین نقطه اشتراک تمام مسلمانان جهان است.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس


محمد حسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حضور میلیونی ملت ایران به همراه دیگر ملت‌های جهان در راهپیمایی روز قدس، اوج شرم مجامع به اصطلاح مدافع حقوق بشر بین المللی است.


وی با بیان این‌که هیچ انسان آزاده‌ای حتی غیرمسلمانان نمی توانند در مقابل این جنایات بی‌رحمانه سکوت اختیار کنند، تصریح کرد: حملات وحشیانه، نسل‌کشی و کشتار بی‌رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه نشان از ترس، استیصال استکبار در برابر جبهه مقاومت اسلامی دارد.


نماینده مردم تبریز در مجلس راهپیمایی روز قدس را یک اقدام نمادین در راستای حمایت از همه مظلومان و محرومان جهان است، گفت: راهپیمایی روز قدس اقدامی برای نشان دادن واکنش عملی در مقابل زیاده خواهانی است که همه دنیا را ملک خود دانسته و هرگونه جنایت، کشتار و ویرانی را جزو حقوق و اختیارات خود تلقی می کنند.


فرهنگی با تأکید بر این‌که حمایت از محرومان و مظلومان فلسطین نقطه اشتراک تمام مسلمانان جهان است، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام نیز به موضوع واقف هستند، از این رو با طرح مسائل انحرافی و راه‌اندازی جنگ‌های داخلی در کشورهای منطقه و همچنین حمایت از فرقه‌های جعلی و گروهک‌های تروریستی به دنبال دوری اذهان عمومی از مسأله فلسطین هستند.


عضو هیأت رییسه مجلس تنها راه آزادی قدس شریف و پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، مقاومت اسلامی است، افزود: رژیم صهیونیستی با استمرار سیاست‌های خصمانه در کرانه باختری و قدس، شهرک‌سازی های غیرمجاز، کشتار بی رحمانه زنان و کودکان، حمله به بیمارستان ها و مراکز غیرنظامی قصد فرار از بحران های داخلی خود را دارد.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی سکوت سازمان ملل در قبال کشتار گسترده مردم غزه و اخراج فلسطینیان از اراضی اشغالی فلسطین را نشان از همسویی این نهادهای بین المللی با سلطه‌گران و ظالمان دانست و گفت: فجایع غزه در مقابل چشمان همه جهانیان رخ می دهد، چگونه ممکن است سران کشورهای اسلامی نسبت به این مسأله بی تفاوت باشند.


فرهنگی در پایان با اشاره پیام های حضور گسترده و میلیونی ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: این حماسه بار دیگر پیام همدردی ملت ایران با مسلمانان فلسطینی را به گوش جهانیان رساند و نشان داد که ایران اسلامی در عمل حامی مستضعفان عالم است./935/پ202/ج 

ارسال نظرات