۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۱۴۳۸۷
امام جمعه گرگان:

دفاع از مردم مظلوم فلسطین، وظیفه دینی و الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان به مناسبت روز جهانی قدس گفت: دفاع از مردم مظلوم فلسطین، وظیفه دینی و الهی است.
آيت الله نورمفيدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه‏های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تجلیل از حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: شرکت گسترده مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس در واقع دفاع از مظلومان، دفاع از یک سرزمین اسلامی و مهم تر از همه دفاع از مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان است.

 

وی هم‏چنین خاطرنشان کرد: دفاع از مردم مظلوم فلسطین بر اساس آموزه‏های اسلامی و الهی، ثواب بسیاری دارد. در قرآن کریم خداوند با صراحت همه مؤمنان را مکلف کرده است که هرگاه صدای فریاد مظلومی را شنیدند به داد آنها برسند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام برای به حاشیه راندن مسأله فلسطین تصریح کرد: مستکبران جهان با توطئه‏هایی نظیر براه‏انداختن جنگ شیعه و سنی و شیعه‏هراسی می‏خواهند افکار عمومی منطقه و جهان را از جنایت صهیونیست ها در نوار غزه منحرف کنند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: متأسفانه توطئه‏های دشمنان تا حدی به بار نشسته و برخی از حاکمان کشورهای اسلامی در کنار گوش فلسطین صدای فریاد و نسل‏کشی ملت فلسطین را نه می‏شنوند و نه می‏بینند.

 

وی گفت: مردم مبارز فلسطین با همین عده اندک و قلیل چند نوبت در مقابل ارتش تا دندان مسلح صهیونیست مقاومت کرده است در حالی هیچ‏یک از کشورهای عربی تاکنون نتوانستند در مقابل اسراییل به پیروزی برسند.

 

آیت‏الله نورمفیدی در بخش دیگری، به سالگرد برپایی نخستین نمازجمعه در کشور و همزمان در گرگان پرداخت و یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) یک دستور اسلامی بر زمین مانده را احیا کرده و دستور برپایی نماز عبادی و سیاسی جمعه را دادند.

 

وی به فرارسیدن هفته صرفه‏جویی در مصرف آب نیز اشاره کرده و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی کشور و استان بر همه مردم واجب است که صرفه‏جویی کرده و از هرگونه اسراف ولو به مقدار کم بپرهیزند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به خطبه 156 نهج البلاغه و نصیحت و موعظه‏ایی که آن حضرت به انسان‏ها دارند، گفت: در این خطبه حضرت علی(ع) خطاب به انسان‏ها می‏فرمایند، در مورد عزیزترین شخصی که در کنار شما است از خدا بترسید و این شخص عزیز در کنار ما، خودمان هستیم که از آن به حب ذات تعبیر می‏شود.

 

وی ادامه داد: هر انسانی قبل از هرکس، خود را دوست دارد حتی اگر دیگران را دوست داشته باشد از حب ذات سرچشمه می گیرد.

 

 خطیب جمعه گرگان، راه به فکر خود بودن را از منظر قرآن نیز برشمرد و افزود: بندگی خداوند، روشن‏ترین راهی است که قرآن ما را به آن راهنمایی می‏کند و راه‏های بندگی خداوند نیز شامل عباداتی نظیر نماز، روزه، حج، انجام واجبات و ترک محرمات است.

 

وی در پایان اظهار داشت: اگر بندگی خداوند را انجام دهیم سعادت و خوشبختی دائمی نصیب انسان می شود و در غیر آن، دل و جان انسان دچار شقاوت شده و آدمی دچار خسران و زیان می‏شود./1318/پ201/ب1

ارسال نظرات