۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۱۴۴۱۰
نماینده ولی فقیه در زنجان:

کشورهای عربی در قبال جنایات غزه خفقان گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان این که چرا کشورهای عربی در قبال جنایات غزه خفقان گرفته اند گفت: کشورهای عربی که تا دیروز ندای عرب و مسلمانی سر می دادند چرا امروز در قبال جنایات غزه سکوت کرده‌اند.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه خروش علیه استکبار جهانی را دارای ریشه در فرهنگ علوی و فاطمی دانست و گفت: رمز خروش و حضور قدرتمندانه در مبارزه با استکبار جهانی ریشه در فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب علوی و فاطمی دارد.

 

چرا کشورهای عربی در قبال جنایات غزه خفقان گرفته اند


امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به ریشه این تفکرات خاطر نشان کرد: ریشه این تفکرات از جایی می تواند نشأت بگیرد که حضرت علی(ع) در بستر شهادت هم به فرزندان خود سفارش می کند که همیشه حرف حق را بگوئید و با ظالم در همه حال مبارزه کنید.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی از روایات در خصوص کمک مسلمانان به یکدیگر اظهار داشت: در روایات زیادی آمده است که اگر مسلمانی ندای کمک و استمداد طلبی مسلمان دیگری را بشنود ولی ندای او را اجابت نکرده و لبیک نگوید خود را از مسلمانان نداند چرا که از مسلمانان نیست و امروز شما مردم ندای استمداد طلبی مردم مظلوم فلسطین و غزه را لبیک گفتید ولی ای دنیای اسلام و اعراب شما چرا ساکت مانده اید.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه تصریح کرد: حداقل حمایت ما از مسلمانان و مردم مظلوم غزه و فلسطین و جنوب لبنان و دیگر کشورهای اسلامی این بود که امروز علیه دشمنان آنان تظاهرات کرده و آنها را محکوم کنیم و از خداوند متعال نیز برای مسلمانان در مقابل جبهه کفر و دشمنان وحشی و گرگ صفت پیروزی طلب نمائیم.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با محکوم کردن سکوت کشورهای عربی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: چرا کشورهای عربی که تا دیروز فریاد بلند مسلمان و عرب بودن سر می دادند امروز در مقابل جنایات غزه خفقان گرفته و سر به زیر انداخته اند و دیگر از آن همه هیاهو و سر و صدای مسلمان و عرب بودن خبری نیست.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به این که بیش از 85 درصد شهدا در غزه زنان و کودکان هستند تأکید کرد: کشورهای حامی تروریسم که امروز از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند در متن حمایت های خود از این رژیم جعلی و وحشی می گویند که آنها فقط از خود دفاع می کنند در حالی که بیش از 85 درصد شهدای غزه را کودکان و زنان بی دفاع تشکیل می دهند و آیا این آمار با شعار دفاع از خود مطابقت دارد.

 

نماز جمعه کانون آگاهی بخشی و بصیرت افزایی است

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز در 755 منطقه و نقطه کشور پهناور اسلامی ما نماز جمعه اقامه می شود که یکی از یادگاران انقلاب اسلامی بوده و برای نخستین بار در 5 مرداد سال 58 از سوی ابوذر زمان آیت الله طالقانی اقامه شد و امروز نیز دین باوران حقیقی و دلسوزان نظام اسلامی در صفوف دشمن شکن نماز جمعه حضور پیدا می کنند تا اتحاد خود را به رخ جهانیان بکشند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نماز جمعه کانون آگاهی بخشی، احساس همدلی و اتحاد، پایگاه تقویت ایثار و بصیرت افزایی، انسجام همگانی و محل تشکیل جبهه ملی در مقابل استکبار جهانی همچنین نماز جمعه جایگاه مرتبط با ولایت است که مردم هر هفته با ولی امر مسلمین و ولی فقیه خود تجدید بیعت می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان با اشاره به سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد اظهار داشت: کشور اسلامی ایران با پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت و پیشنهاد آتش بس این شورا، عملا عراق و رژیم بعث را در مقابل عمل انجام شده قرار داده و آنها را شوکه کرد بنابراین آنها نیز برای ضربه زدن دوباره به ایران، منافقین را تحریک کردند که با الطاف الهی در عملیات غرور آفرین مرصاد آنها نیز شکست خورده و زمین گیر شدند.

 

گفتنی است؛ امام جمعه زنجان در خلال خطبه های امروز بارها از حضور چشمگیر مردم زنجان در راهپیمایی امروز تشکر و قدردانی کرد. /949/پ201/ب4

ارسال نظرات