۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۱۴۴۹۳

ویژه برنامه رادیویی «وقف احسان ماندگار» در تبریز تولید شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از تولید و پخش ویژه برنامه رادیویی وقف احسان ماندگار خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از تولید و پخش ویژه برنامه رادیویی وقف احسان ماندگار خبر داد و اظهار داشت: این برنامه رادیویی از هفته دوم مرداد ماه به روی آنتن خواهد رفت.


وی با اشاره به اهمیت رسانه و تأثیر قالب توجه آن بر افکار عمومی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر فعالیت های چشمگیری در ترویج فرهنگ وقف از طریق رسانه‌ها انجام داده است و اداره کل استان نیز به تبع سازمان، برنامه های گسترده ای برای استفاده از ظرفیت های رسانه به‌ویژه شبکه استانی آغاز کرده است.


حجت الاسلام حسینی در ادامه با بیان این‌که این برنامه رادیویی با عنوان « وقف احسان ماندگار » به صورت هفتگی در برنامه عصر گاهی رادیو صدای مرکز آذربایجان شرقی پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدت زمان پخش این برنامه به مدت 25 دقیقه خواهد بود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی موضوعات محوری و سرفصل های عمده برنامه رادیویی وقف احسان ماندگار را ترویج فرهنگ وقف، پرسش و پاسخ پیرامون مسائل وقف، معرفی امام زادگان، مباحث حقوقی، اخبار و برنامه های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه عنوان کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیش از 1500 نفر از ایتام در طول ماه مبارک رمضان با درآمد حاصل از موقوفه خیرالنساء اطعام شده اند، اظهار داشت: اداره اوقاف تمام تلاش خود را در راستای اجرای صحیح و دقیق این سنت حسنه نبوی، علوی و فاطمی انجام می دهد.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که موقوفه خیر النساء یکی از شاخص ترین موقوفات تبریز است، گفت: در سه شب قدر بیش از 1500 نفر از ایتام و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از سوی این موقوفه اطعام شده اند، افزون بر این‌که در طول ماه مبارک رمضان از نیت این موقوفه بیش از 100 ختم قرآن انجام شده است.


وی در ادامه با بیان این‌که اهالی روستای خانقاه هریس با وقف زمینی به مساحت 100 متر مربع با نیت ساخت مسجد نام خود را در جمع واقفین خیر اندیش ثبت کردند، گفت: واقف خیر اندیش جلیل فصاحت شیروانه ده نیز سومین وقف خود را در شهرستان بستان آباد به ثبت رساند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: واقف مذکور یک قطعه زمین به مساحت 200 مترمربع را جهت احداث دارالقرآن در روستای شیروانه ده از توابع بخش تیکمه داش بستان آباد وقف کرد، سابق بر این واقف محترم یک قطعه زمین جهت احداث خانه عالم و یک قطعه زمین نیز جهت احداث دهیاری وقف کرده بود.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که کلاس‌های طرح حفظ در آستان مقدس امام زادگان شهر تبریز برگزار می شود، اظهار داشت: بیش از 450 نفر در این طرح شرکت می کنند که در طول هفته در استان مقدس امام زاده سید حمزه، امام زاده سید ابراهیم و امام زاده سید میر موسی به حفظ قرآن کریم مشغول هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات