۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۱۴۵۰۳

برگزیدگان مسابقات اذان آوای ماندگار شناخته شدند

خبرگزاری رسا ـ چهارمین دوره مسابقات اذان آوای ماندگار با معرفی مؤذنان برتر در مسجد کدخداباشی تبریز به کار خود پایان داد.
اذان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه مبارک رمضان، چهارمین دوره مسابقات اذان آوای ماندگار مانند سال های گذشته با معرفی و تجلیل از مؤذنان برتر در مسجد کدخداباشی تبریز به کار خود پایان داد.


بنابر این گزارش، هیات داوران در گروه سنی 9 تا 14 سال این دوره از مسابقات، محمدتقی کریمی، محمدجواد حسینی و محمدرضا فیضی نیا را به عنوان نفرات اول تا سوم و امیررضا قربانی، مهدی نگهبان، امیرحسین ظهیری، سیدحسین علیانسب و سعید محسنی را به عنوان نفرات نفرات شایسته معرفی کردند.


همچنین در گروه سنی 15 تا 18 سال نیز محمد حسین نقی زاده، علیرضا اصغری و مصطفی اکبری مقدم به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شده و همچنین وحید حسن زاده، سیدسالار میری زاده، مهدی حقیقت خواه، سینا اولاد ذابح و محمدحسین تقی زاده را به عنوان نفرات شایسته تقدیر این بخش اعلام کردند.


هیات داوران ملاک هایی چون، لحن، صوت، فصاحت و تجوید را به عنوان معیارهای داوری در نظر گرفته بودند، در چهارمین دوره مسابقات اذان آوای ماندگار که با حضور نزدیک 140 نفر از موذنان نوجوان و زیر 18 سال تبریزی برگزار شد، با پیشنهاد خادمین برگزاری این برنامه ثواب این آیین معنوی تقدیم ارواح مطهر شهدای مدافع حرم شد.


حسین آذرنیا، سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری مسابقات اذان آوای ماندگار را شناسایی موذنان نوجوان اعلام کرد و اظهار داشت: مسابقات اذان آوای ماندگار طی چهار دوره برگزاری خود توانسته مؤذنان شایسته ای را شناسایی کند و در نشست های سیاستگذاری مسابقات مقرر شده روی خروجی مشخص نتیجه بخش این رویداد فرهنگی مذهبی اهتمام بیشتری صورت گیرد.


وی با بیان این‌که پخش اذان موذنان برتر این دوره از مسابقات از صدا و سیما در ماه رمضان سال آینده از برنامه های ستاد برگزاری مسابقه اذان آوای ماندگار است، خاطرنشان کرد: در حالی که گروهک های افراطی در منطقه، با فرهنگ ناب شیعه در حال جنگ هستند و با نمادهای شیعه مبارزه می کنند، افتخار می کنیم که در پایتخت تشیع جهان اسلام نام مبارک حضرت علی(ع) را در اذان‌مان می آوریم.


گفتنی است، دوره های آموزش و تقویت مهارت های فنی اذان در فرهنگسرای الغدیر تبریز یکی از فعالیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز است که مهم ترین هدف از این فعالیت شناسایی مؤذنان نوجوان شهر است که پرورش و ترقی آنها را در این زمینه فراهم می کند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات