۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۱۴۵۳۶
آیت الله نمازی:

یک نگاه به نامحرم تاریخ بشریت و مسیر اسلام را عوض کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، عدم رعایت حجاب و عفاف و عدم پرهیز از نگاه به نامحروم از سوی برخی بانوان و مردان را از مهم ترین عوامل جدایی زن و شوهر و فروپاشی خانواده ها اعلام کرد.
آيت الله نمازي عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان بعد از ظهر ظهر امروز در جمع مردم  این شهرستان، گناه ر ا باعث بروز حوادث بزرگ و غیر قابل جبران دانست و بر رعایت دستورات شریعت تأکیدکرد و از مردم خواست در اجرای احکام و اوامر نورانی خدای سبحان مسامحه نکنند.

 

وی ماجرای شهادت امیرالمومنین(ع) توسط ابن ملجم را یکی از نمونه های مهم تاریخی نگاه شهوت آمیز ابن ملجم به دخترجوان و زیبارویی به قطام اعلام کرد و با اشاره به این‌که تصور برخی از افراد بر ضد انقلاب و ضد ولایت بودن ابن ملجم است، یادآورشد: ابن ملجم فردی ولایتمدار بوده است که بر اثر یک نگاه به نا محرم از اوج انسانیت به انتهای ذلت سقوط می‌کند.

 

امام جمعه کاشان یاد آورشد: با یک نگاه شهوت آمیز به دختر جوانی به نام قطام که پدر و برادرش در جنگ نهروان کشته شده بودند زانوهایش سست و تسلیم می شود تا ولی الله الاعظم به عنوان مهریه قطام به شهادت برسد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم جدی گرفتن احکام اسلام به ویژه توسط جوانان تاکید کرد و گفت: یک نگاه به نامحرم تاریخ بشریت و مسیر اسلام را عوض کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه، نگاه به نامحرم را خطر و تهدیدی بزرگ برای انسان دانست و گفت: اگر امیر المومنین(ع) توسط ابن ملجم به شهادت نمی رسید مسیر تاریخ به گونه ای دیگر رقم می خورد.

 

آیت الله نمازی همچنین از جهل به عنوان عامل اصلی سقوط جامعه نام برد و افزود: همه بانوان بد حجاب و بی حجاب مغرض و ساختارشکن نیستند و اکثریت جامعه فطرت های پاکی دارند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با سنگین خواندن  رسالت خبرنگاران، رسانه ها و دستگاه های فرهنگی به ویژه رسانه ملی اظهار امیدواری کرد مطالبی را که در ارتباط با زندگی اسلامی، امنیت اجتماعی و امنیت خانواده مطرح می شود برای افرادی که توفیق حضور در این مجامع و مجالس را ندارند اطلاع رسانی کنند.   

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین، تحلیل و تفسیر قوی مسائل، بیان فلسفه حجاب و عفاف در جامعه و آثار و برکات و دستاوردهای حجاب را در تغییر سبک زندگی افراد و تغییر مسیر زندگی افراد جامعه تأثیرگذار خواند./1307/پ202/ج  

ارسال نظرات