۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۱۴۵۴۸

تفکیک 1 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف میان اوقاف و منابع طبیعی

خبرگزاری رسا ـ یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف میان منابع طبیعی و اوقاف در سطح کشور به نفع مردم، موقوفات، منابع طبیعی و نظام جمهوری اسلامی ایران تفکیک شده است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام حاتمی در کار گروه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری در اراک، اظهار داشت: احیا موقوفات یک وظیفه شرعی است و باید در این زمینه تلاش کنیم تا در زمره اعمال نیک ما ثبت شود.


وی ادامه داد: بهترین تفاهم نامه سازمان اوقاف و امورخیریه، تفاهم نامه ای است که با منابع طبیعی نوشته شده و بیشتر موقوفات احیا شده در سطح کشور نیز با امضای این تفاهم نامه به ثمر رسیده است.


معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: برای احیا موقوفات، دو تفاهم نامه 3 جانبه میان اوقاف، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی منعقد شده و بر اساس آن جلساتی با هدف ارائه گزارش عملکرد و رفع موانع و اختلافات موجود در سطح استان ها برگزار می شود.


حجت الاسلام حاتمی بیان کرد: تاکنون در استان مرکزی اقدامات خوبی برای احیا موقوفات و اخذ سند مالکیت برای آنها صورت گرفته و باید تلاش شود هر آنچه از پلاک های مورد اختلاف باقی مانده است، سریعتر مورد توافق اوقاف و منابع طبیعی قرار گیرد و سند آن اخذ شود./993/د102/ب4

ارسال نظرات