۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۱۴۵۵۳
آیت الله ناصری:

تغییر اسم برای رفع مشکلات هیچ سندیتی ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت نامگذاری فرزندان از سوی والدین گفت: نخستین حق فرزند بر والدین نامدگذاری صحیح است زیرا معنویت اسم به شخص منتقل خواهد شد و بر زندگی وی تأثیر می گذارد.
جلسات اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع) خاطر نشان کرد: فرزندان حقوقی بر گردن والدین خود دارند و در این حقوق تفاوتی بین فرزند دختر و پسر نیست.

 

آیت الله ناصری در ادامه افزود: نخستین حق فرزند بر گردن والدین نامگذاری است، نامگذاری باید با اسماء نیکو و پسندیده صورت بگیرد زیرا اسم بر مسمای خود اثر می‌گذارد و حتی فرزندان می‌توانند در آخرت والدین خود را برای نامگذاری خود مؤاخذه کنند و به علت همین مسائل است که اسلام نسبت به نامگذاری فرزندان توصیه‌های بسیاری به والدین کرده است.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان فرزندان را امانت الهی در دست والدین ذکر کرد و گفت: اسماء مبارک ائمه از آسمان نازل شده است و بهترین و زیباترین اسماء است و بهتر است که از اسامی مقدس ائمه برای نامگذاری فرزندان استفاده شود، معنویت اسم به مسمی منتقل می‌شود و نامگذاری به اسماء مقدس تأثیرات مطلوبی بر روی فرد خواهد داشت.

 

وی نام محمد و علی را موجب نابودی شیاطین دانست و تصریح کرد: تغییر و تعویض اسم برای حل مشکلات و مسائل و ناهنجاری‌های زندگی دارای هیچ سندیتی در روایات ائمه و معصومین و حتی فرمایشات بزرگان ندارد، اشخاصی که دستور به تغییر اسم برای حل مشکلات می دهند به دنبال منافع مالی و اقتصادی خود هستند و متأسفانه افرادی که نام آنها از ائمه معصومین است هم دست به چنین اقداماتی می زنند./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات