۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۱۴۵۷۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد:

تقوا بهترین توشه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: ماه بندگی خداوند متعال یکی پس از دیگری در حال گذر است و در این روزها ذخیره تقوا بهترین توشه‌ هر مؤمنی است.
حجت الاسلام والمسلمين عسگر ديرباز نماينده مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن و از شریف ترین ماه های سال است که در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می شود.

 

وی افزود: هر یک از اعمال روزه داران در این ماه اجر و پاداشی منحصر به فرد را در پی دارد، به نحوی که حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گوشه ای از این فضایل را چنین بیان داشته اند که " همانا آگاه باشید کارهای نیک در ماه رمضان پذیرفته می شوند و گناهان در آن آمرزیده".

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر که در این ماه بر روی برادر مؤمنش لبخند بزند، در روز قیامت او را در حالی دیدار می کند که به رویش لبخند می زند و به بهشت مژده اش می دهد.

 

وی اضافه کرد: هر که در این ماه مؤمنی را یاری رساند، خدای تعالی در آن روز که گام ها بلغزند، او را بر گذر از صراط یاری می کند.

 

حجت الاسلام  والمسلمین دیرباز با اشاره به سخنان پایانی امام علی(ع) در لحظات واپسین زندگی خاطر نشان کرد: امیرمؤمنان(ع) در لحظات پایانی عمر خود با اشاره به استقبال پیامبر(ص)، حمزه، جعفر طیار و فاطمه زهرا(س) از ایشان برای ورود به بهشت بر این موضوع تأکید کردند که برای رسیدن به بهشت باید تلاش و عمر خود را صرف کرد تا بتوان با تلاش و کوشش به بهشت الهی نائل آمد.

 

وی با بیان آیه "ان الله مع الذین التقو و الذینهم المحسنون" تصریح کرد: باید انسان به مقام معیت با خدا دست یابد و این از راه تقوا حاصل می شود و اگر این‌ گونه شد، آن گاه خدا با انسان با تقوا همراه می شود.

 

روزهای پایانی ماه رمضان قدر دانسته شود

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این ماه هر چه به آخر می‏رسد دارای بها و ارزش بیشتری می شود چرا که خداوند در این ماه تصاعدی به بندگان خیر می‌دهد و در شب اول به مقدار آن و در شب سی ام به مقدار 30 روز و شب پاداش می دهد.

 

وی افزود: این که خداوند می فرماید آنها احسان کننده هستند؛ یعنی در بندگی و تقوا احسان دارند و انسان باید به گونه ای بندگی خدا را کند که انگار او را می بیند و یا این که خدا او را می بیند.  

 

حجت الاسلام  والمسلمین دیرباز با تأکید به رسیدن به مقام یقین گفت: انسان باید به مقام یقین برسد تا خدا را آن گونه بپرستد که گویی او را می بیند و او نیز وجود خدا را لمس می کند.

 

وی با اشاره به بیان سخن امام راحل که "عالم محضر خداست؛ در محضر خدا معصیت نکنیم" اضافه کرد: این یعنی همان مقام معیت الهی و تقوا و در زمره محسنین قرار گرفتن و به مقامی که وقتی خواستیم بمیریم، خود را در بهشت مشاهده کنیم.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بسیاری هستند که روزه در آخر ماه را رها می‏کنند، متذکر شد: این کار اشتباه است چرا که در پایان ماه مبارک رمضان و در شب عید فطر به انسان پاداش این یک ماه را می دهند و باید در این مدت تغییری داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: دهه اول ماه مبارک رمضان رحمت، دهه دوم مغفرت و دهه سوم اجابت و آزادی است و در این دهه با تلاش و کوششی که داشته ایم از بندگی شیطان رها می شویم و از نفس خود نجات می یابیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر مراقبت از چشم، گوش و جوارح، گفت: شیطان از هر راهی که بخواهد تلاش می کند تا انسان را از مسیر درست منحرف کند؛ ماهواره یکی از راه های ورود شیطان به درون ماست که با چشم و گوش ما را اغوا می کند./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات