۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۱۴۵۹۹
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی:

نماز عید فطر در حرم امامزادگان شاخص خراسان شمالی اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برگزاری نماز عید سعید فطر در حرم امامزادگان و بقاع متبرک شاخص شهرستان های مختلف این استان خبر داد.
حجت الاسلام سهرابي - نشست هماهنگي برگزاري نماز عيد فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عید سعید فطر، با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر در بقاع متبرک و امامزاده های شاخص شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال نماز عید فطر در حرم شش امامزاده شاخص این استان برگزار خواهد شد.


به گفته وی با توجه به این که بر اساس برنامه ریزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و شهرستان های تابع نماز عید فطر در مراکز هر شهرستان در محل مصلاها و مساجد جامع هر شهر با امامت ائمه جمعه هر شهرستان برگزار می شود؛ برگزاری نماز عید سعید فطر تنها به امامزاده های شاخص محدود شده است.


حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: امسال نماز عید سعید فطر در بجنورد علاوه بر مصلای امام خمینی(ره) این شهر؛ در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر ارشد امام رضا(ع) و حرم امامزاده محمدباقر(ع) اسفیدان برگزار می شود.


به گفته وی همچنین نماز عید فطر در اسفراین افزون بر مسجد جامع این شهر در حرم های مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) کوشکی، امامزاده احمد بن موسی(ع) کوران و امامزاده مظاهر(ع) روستای چهاربرج برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: همچنین امسال نماز عید فطر در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان نیز در محل مسجد جامع این شهر و حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) روستای انصار برگزار می شود.


به گفته وی نماز عید فطر در مصلاها و مساجد جامع و نیز بقاع متبرکه و امامزاده های شاخص استان خراسان شمالی از ساعت شش و 30 دقیقه صبح روز عید فطر که به احتمال زیاد سه شنبه خواهد بود؛ آغاز می شود.


حجت الاسلام سهرابی در ادامه اقامه نماز عید فطر را یکی از مهم ترین اعمال مؤکد در پایان یک ماه روزه داری دانست و اظهار کرد: عید فطر یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان به شمار می رود و لازم است برنامه های این روز در شأن این عید بزرگ برگزار شود.


وی تصریح کرد: برگزاری نماز عید فطر از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که برگزاری باشکوه این نماز و حضور آحاد مسلمانان در آن نمادی از وحدت مسلمین محسوب می شود.


حجت الاسلام سهرابی با بیان این که عید به معنای بازگشت است، اضافه کرد: انسان در عید سعید فطر پس از یک ماه بندگی به فطرت ذاتی خود باز می گردد و در واقع اندوخته این یک ماه روزه داری او را برای سایر ماه های سال نیز بیمه می کند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از بانیان و منادیان مساجد بجنورد همزمان با پایان ماه مبارک، از تجلیل 30 فعال مسجدی از جمله امامان جماعت، واقفین و خادمین مساجد شهرستان در این مراسم خبر داد.


وی با یادآوری اهمیت و فضیلت ساخت مسجد در شهرهای مختلف به ویژه در مناطق محروم، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی آمادگی دارد تا با شهرداری شهرهای مختلف این استان در احداث مساجدی دارای نماهایی زیبا برای زیباسازی منظر شهری همکاری کند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات