۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۱۴۶۲۱
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

آمادگی حرم رضوی برای برگزاری نماز عید فطر

خبرگزاری رسا ـ معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر در نظر گرفته شده و این معاونت آمادگی کامل برای پذیرایی از نمازگزاران در حرم مطهر رضوی را دارد.
نماز عيد فطر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، محمود ممتاز با بیان این مطلب اظهار داشت: بیش از 10 هزار نفر از خدمه و خدمتگزاران آستان قدس رضوی برای خوش‌آمدگویی، پذیرایی و تکریم زائران، هدایت و کنترل مبادی ورودی و خروجی در روز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی مستقر می شوند و از همه کسانی که در روز عید سعید فطر به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شوند با بسته‌های متبرک پذیرایی می‌ کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: مفروش کردن کلیه اماکن متبرکه از جمله صحن‌ها، بست‌ها و دوربرگردان‌ها، تامین یک میلیون مهر نماز و نایلون کفش از جمله خدماتی است که در این عید بزرگ به زائران ارائه می‌شود.

 

ممتاز بیان کرد: با تمهیداتی که انجام شده از ساعات ابتدایی روز عید سعید فطر، پارکینگ‌های آستان قدس رضوی برای رفاه هر چه بیشتر نمازگزاران بصورت رایگان خدمات خود را به زائران ارائه می‌کنند.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی عنوان کرد: همچنین به جهت معطر سازی فضای صحن و سرای بارگاه رضوی هنگام اقامه نماز عید فطر بصورت ویژه گلاب پاشی و عود سوزی انجام و خدمات نظافتی نیز بصورت گسترده در روز عید انجام می‌شود.

 

وی یادآور شد: نماز عید سعید فطر ساعت 7صبح به امامت آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در صحن جامع رضوی حرم رضوی اقامه می شود.

 

ممتاز همچنین با اشاره به این که در هر افطار 12 هزار نفر، میهمان سفره حضرت رضا(ع) در طرح اکرام رضوی بودند، گفت:به طور متوسط در هر افطار 5 هزار و در سحرها 2 هزار نفر زائر از غذای متبرک حضرت رضا(ع) در مهمان‌سرا استفاده کردند و هر شب در قالب طرح اکرام رضوی نیز از 12 هزار نفر مجاور با غذای گرم در نهایت احترام و در بین 10 تا 12 دقیقه پذیرایی شد/9312/د102/ب4

ارسال نظرات