۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۱۴۶۲۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی:

اسلامی کردن دانشگاه‌ها خواست مردم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی، گفت: این‌که امروز صحبت از اسلامی کردن دانشگاه ها است، باید دانست که خواست مردم از اول انقلاب این مسأله بوده است.
حجت الاسلام اصغر نقدي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اصغر نقدی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار روحانیان و مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه های تبریز اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و فرصتی برای خودسازی و تزکیه نفس است.

 


وی یکی از بهترین اعمال در ماه رمضان را تلاوت قرآن دانست و گفت: باید توجه داشت که تلاوت غیر از قرائت است، تلاوت یعنی تبعیت کردن و تألی قرآن یعنی تابع و پیرو قرآن بودن، البته پیروی و تبعیت جنبه عملی دارد، در حقیقت پیروی از قرآن در قیامت تجسم عینی می یابد یعنی انسان پشت سر قرآن قرار می گیرد و قرآن در قیامت امام او می شود و بدین طریق انسان را شفاعت می کند.

 


حجت الاسلام نقدی با تأکید بر اهمیت و ضرورت برگزاری دوره های دانش افزایی اساتید برای تحقق آرمان بلند وحدت حوزه و دانشگاه افزود: حقیقت امر آن است که پیش از این حوزه و دانشگاه یکی بود، نقشه های استعماری در قرون اخیر آنها را از هم جدا و از دانشگاه قداست زدایی کرد.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که تعلیم و تعلم قداست دارد و به این ترتیب کلاس درس، آزمایشگاه، کتابخانه مانند مسجد و حسینیه مهم و مقدس هستند، تصریح کرد: امام راحل وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کرد تا ارزش و قداست را به دانشگاه‌ها برگرداند در آن صورت فعالیت علمی در دانشگاه عبادت می شود.

 


وی با تأکید بر این‌که استقلال در دانشگاه ها به همان معناست که از آغاز انقلاب اسلامی مردم در شعارهای خود تفسیر کرده اند؛ یعنی نه شرقی و نه غربی گفت: امام خمینی(ره) نیز در وصیت نامه سیاسی الهی خود تأکید کرده؛ « توصیه می کنم که برای نجات خود و کشور عزیز و اسلام آدم ساز ، دانشگاه ها را از انحراف و غرب و شرق زدگی حفظ و پاسداری کنید و با این عمل انسانی و اسلامی خود دست قدرت های بزرگ را از کشور قطع و آنان را ناامید نمایید».

 


حجت الاسلام نقدی توجه توأمان به جمهوریت و اسلامیت را از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: اینکه امروز صحبت از اسلامی کردن دانشگاه هاست، باید دانست که خواست مردم از اول انقلاب این مسأله بوده است همانطور که اعمال نظر مردم در اداره کشور و نهاد های آن مانند دانشگاه‌ها از اهداف والای انقلاب اسلامی است.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست تحول در علوم انسانی بنا به سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: تمام مسایل مورد نیاز بشر در اسلام پیش بینی شده است. بر این اساس است که پس از انقلاب نظام آموزشی در دانشگاه ها از اسلام برگرفته شد.

 


وی بر نگرش فرهنگی در برنامه های آموزشی و توسعه فضای معنوی در دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: بیش از رشد و توسعه علمی در دانشگاه ها که بسیار لازم است، فراهم آوردن بستر مناسب فرهنگی و اجتماعی و دینی برای پرورش دانشجویان ضرورت دارد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات