۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۱۴۶۲۹
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

اولویت نظام آگاهی بخشی به مردم در برابر تبلیغات ضد شیعه است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی رسالت آستان قدس رضوی را ارائه الگویی از سبک زندگی و سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: تنویر و آگاهی بخشیدن به جامعه در این هجمه و تبلیغات سوء علیه شیعه از اولویت هایی است که باید با تمام توان در جهت تحقق آن گام برداشت.
سعيد عبدالحسيني

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی سعید عبدالحسینی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در جلسه «ستاد دائمی جشن‌های دهه کرامت»، که با هدف انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم میلاد حضرت رضا علیه‌السلام تشکیل  می شود، ارائه الگوی عملی از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام را خط مشی اصلی و سیاست خطیر آستان قدس رضوی دانست و عنوان کرد: بدون شک، غنی‌ترین و مؤثّرترین راهکارهای سعادت بشری، در الگوی زندگی اسلامی تعبیه و گنجانده شده که مصداق بارز و عملی آن در گفتار و سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام تجلّی یافته است و بر اساس تاکیدات حضرت آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، تلاش در جهت شناساندن هرچه بیشتر و ارائه و آموزش روش‌های دست‌یابی به این الگوی زندگی، اصلی‌ترین رسالت آستان قدس رضوی به شمار می‌رود و در این راه مجریان و دست اندرکاران این آستان مقدّس، خطیرترین وظیفه را بر دوش احساس می‌نمایند.

 

وی خاطرنشان کرد: آن وظیفه‌ سترگی که امروز بر دوش ماست، فراهم نمودن بستر و شرایط لازم به منظور منطبق نمودن رفتار، کردار و عملکرد همگان با الگوهای ناب اسلامی و رضوی است.  که باید برای پیاده‌سازی الگو و سبک زندگی اسلامی در زمینه‌ها و جنبه‌های گوناگون زندگی فردی و اجتماعی، راهکار مناسب ارائه دهیم به گونه‌ای که دیگر کسی در جامعه اسلامی برای رفع معضلات و مشکلات زندگی خود به دنبال پیروی از الگوی غیر دینی نباشد و این مسئولیت مهم برعهده تمامی متولیان فرهنگی کشور است.

 

 

 

 نیاز امروز جامعه

وی با تاکید بر اینکه «تبیین و انطباق سیره اهل بیت علیهم‌السلام با موضوعات جاری زندگی، نیاز امروز مردم جامعه ماست»، تصریح کرد: برای عموم مردم جامعه اسلامی، که مخاطب اصلی فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی به شمار می آیند، ارائه الگویی شفاف و عملی از سبک زندگی اسلامی، رسالت ما در آستان مقدس حضرت رضا علیه‌السلام است.

 

قائم مقام تولیت عظمای آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، بهره‌گیری از ابزارهای نوین، بویژه تولید فیلم‌های دینی و پویانمایی‌های فاخر را در جهت نشر معارف اسلامی بسیار مفید ارزیابی و اظهار کرد: رسانه‌های نوین و دیداری به دلیل تاثیرگذاری بر اندیشه انسان، ابرازهایی مفید در راستای نشر سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام به شمار می‌آید که می‌باید به آن‌‌ها توجه ویژه و بیشتری شود و در این خصوص، وظیفه رسانه‌ها بالاخص رسانه ملی بسیار حائز اهمیّت است بنابراین آستان قدس رضوی نیز در این مسیر، آمادگی همکاری و تعامل لازم را دارد.

 

وی با تاکید بر اجرایی و عملی بودن الگوهای اسلامی ارائه شده از سوی آستان قدس رضوی، ابراز داشت: ما باید ابعاد جاذبه‌های سیره اهل بیت علیهم السلام را بیش از پیش و به نحو شایسته به نمایش بگذاریم. لطافت، نرمش و مهربانی، از جمله ویژگی های رفتاری اهل بیت علیهم السلام بوده و این اصلی است که همواره باید در برنامه‌های فرهنگی مدّ نظر قرار گیرد.

 

عبدالحسینی گفت: چنانچه الگوی حقیقی و زیبای اسلامی به نحو مطلوب و صحیح به یک انسان حقیقت طلب و آزاد اندیش ارائه شود، قطعاً مورد قبول واقع می شود و خواهد پذیرفت که بهترین راه سعادت، پیروی از دین کامل و الگوی برتر اسلام و اهل بیت علیهم السلام است.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های پیش بینی شده از سوی آستان قدس رضوی برای جشن‌های «دهه کرامت»، اذعان داشت: برنامه‌هایی که در این خصوص پیش بینی شده، عموماً مفید، تاثیرگذار و قابل توجه است، به ویژه برنامه اعزام خادمین بارگاه منّور رضوی به نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور به طوری که برای دل‌های شیفته و بی‌قراری که دور از مضجع نورانی این امام همام هستند، حضور خادمان حضرت رضا علیه السلام در جمع ایشان خالق لحظات ناب معنوی خواهد بود.

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی جشن‌های دهه کرامت را بستر ساز ارائه الگو و سبک زندگی رضوی دانست و اضافه کرد: نکته مهمی که در برگزاری جشن‌های دهه کرامت باید مدنظر قرار گیرد این است که نباید برای جذب مخاطب و ارائه الگوی زندگی اهل بیت علیهم السلام، سیره آن پیشوایان و بزرگواران مورد غفلت قرار گیرد. لذا در برگزاری جشن‌ها، رعایت موازین اسلامی و ملاحظات شیعی، قطعا باید مدنظر قرار گیرد و نباید به بهانه جذب مخاطب از حوزه معارف غنی و ناب دینی عدول نمود. آستان قدس رضوی نیز در تمام شرایط، رعایت شعائر اسلامی و رفتار دینی با پیروان تمام مذاهب را از اولویت‌های خود می‌داند. همه برنامه‌های جشن‌های میلاد باید بر اساس و منطبق با سیره و الگوی زندگی اهل بیت علیهم السلام باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در باره خدمات آستان قدس رضوی اظهار داشت: در فضای ناسالم هجمه و تبلیغات سوء علیه شیعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تنویر و آگاهی بخشیدن به جامعه از خدماتی که در نظام مقدس اسلامی و با مدیریت توانمند اسلامی به ثمر رسیده، اولویتی است که باید با تمام توان در جهت تحقق آن گام برداشت.

 

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای آستان قدس رضوی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، عنوان کرد: آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف فرهنگی، تبلیغاتی، پژوهشی، درمانی،دانشگاهی و... دستآوردهای بسیار ارزشمند، برجسته و ماندگاری داشته که بسیاری از آن‌ها نه تنها در کشور بلکه در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است. بنابراین شناساندن و معرفی این موفقیت‌ها که در سایه عنایت امام هشتم علیه‌السلام و با یک مدیریت عالمانه اسلامی به دست آمده، از اولویت‌های کاری تمامی دست‌اندرکاران و مورد انتظار از صاحبان فرهنگ، اندیشه و اصحاب قلم و رسانه است./9312/د102/ب4

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: سیاست اصلی آستان قدس رضوی، شناساندن و ارائه الگوی رفتاری، سبک زندگی و سیره ائمه معصومین علیهم السلام و بویژه حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام است.

ارسال نظرات