۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۱۴۶۵۲
حجت الاسلام شرفخانی:

نماز عید سعید فطر در 992 امامزاده کشور اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان این‌که پیش بینی های لازم برای برپایی و اقامه نماز عید سعید فطر در امامزادگان فراهم شده است، گفت: این نماز پرفضیلت با حضور گسترده مردم همزمان با عید سعید فطر در 992 امامزاده کشور اقامه خواهد شد.
نماز عيد فطر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان این‌که طرح ضیافت الهی امسال با استقبال باشکوه روزه داران در 2100 امامزاده کشور برگزار شد، اظهارداشت: این برنامه با هدف تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی و قرآنی در جامعه بویژه پیرامون امامزادگان برگزار شد که امید است با اجرای این برنامه ها، فضای انس با قرآن و سطح پاسخ گویی به مسائل دینی و شرعی مردم در امامزادگان ارتقا یابد .

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به این‌که یکی از اهداف اجرای این طرح اجرای امینانه نیات واقفان است، افزود: امسال در 1200 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با حضور مفسران و خطبا، جلسه تفسیر قرآن برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که امسال در 992 امامزاده کشور، نماز عید فطر برگزار می شود، گفت: عید سعید فطر عید بندگی و عبودیت الهی است و در این روز، مومنان روزه دار با اقامه باشکوه نماز عید سعید فطر، در پایان یک ماه عبادت و روزه داری، پاداش بندگی و عبودیت و اخلاص خود را از درگاه حق تعالی دریافت می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: وقف مشارکتی ظرفیت بالایی برای جذب خیرخواهان ایجاد می کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح وقف مشارکتی از جمله انواع وقف است که موجب ایجاد ظرفیت بالایی برای جذب خیرخواهان می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مفید کیایی‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، گفت: وقف بیش از آنکه خیر و فایده‌ای برای دیگران داشته باشد، واقف را دگرگون و مستعد دریافت‌های معنوی می‌کند.

وی با بیان این‌که نقش وقف در ترویج حرکت توسعه فرهنگی و فکری جامعه اسلامی خیلی مهم است، ادامه داد: وقف در کنار هزاران فایده مادی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی برای همه طبقات جامعه، آثار فراوانی بر میزان معنویت و زیست اخلاقی جامعه دارد.

نماینده ساوجبلاغ تاکید کرد: این سنت حسنه در حال حاضر نیاز روز جامعه است لذا باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

مفید کیایی‌نژاد با اشاره به این‌که تنوع در موضوع وقف یکی از نیاز های جامعه است، اظهار کرد: طرح وقف مشارکتی از جمله انواع وقف است که موجب ایجاد ظرفیت بالایی برای جذب خیرخواهان خواهد شد./966/102/ع

ارسال نظرات