۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۳
کد خبر: ۲۱۴۷۲۰
حجت الاسلام خرسند:

گمنامی آیت الله شب زنده دار به دلیل شهرت گریزی ایشان بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با اشاره به این که علما و اساتید اخلاق معمولا گمنام هستند، گفت: مرحوم آیت الله شب زنده دار به شدت شهرت گریز و مدافع ولایت و نظام اسلامی بود.
حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به این که مرحوم آیت الله شب زنده دار از اساتید بزرگ اخلاق بود، اظهار داشت: یکی از ویژگی های بزرگان و علمای علم اخلاق گمنامی و مطرح نکردن خود است؛ ایشان شدیدا پرهیز می کردند از این که بخواهند شهرتی پیدا کنند.


وی با بیان این که مرحوم آیت الله شب زنده دار متخلق به اخلاق اسلامی بود، گفت: ایشان عالمی پارسا و دارای انفاس قدسیه بود؛ این گونه شخصیت ها معمولا در زمان حیات شان کمتر شناخته می شوند و بعد از رحلتشان ابعاد شخصیتی و وجودی ایشان مطرح می شود.


امام جمعه کازرون با اشاره به همراهی همیشگی آیت الله شب زنده دار با نظام اسلامی، ابراز داشت: چه در زمان امام(ره)و چه در زمان رهبر معظم انقلاب ایشان از ولایت تبعیت می کرد و همواره برای تقویت نظام اسلامی می کوشید.


حجت الاسلام خرسند مرحوم آیت الله شب زنده دار را مدافع نظام اسلامی و ولایت فقیه دانست و گفت: او کسی بود که در صحنه های گوناگون دفاع از انقلاب و ولایت حضور بارزی داشت.


وی رحلت ایشان را به معنای واقعی ثلمه ای برای اسلام دانست و اظهار داشت: تحمل خلاء وجود ایشان سخت است اما امیدواریم روحانیون و طلاب جوان با تمسک به سیره ایشان همان راه و مسیر را با قوت ادامه دهند.


امام جمعه کازرون مرحوم آیت الله شب زنده دار را از مفاخر علمای استان فارس و به ویژه شهر عالم پرور جهرم دانست و بیان داشت: در قم نیز علما، بزرگان و روحانیان ایشان را به خوبی می شناختند./928/ت302/ج

ارسال نظرات