۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۱۴۸۰۸
حجت الاسلام فخری خبر داد:

نماز عید فطر در 1200 مسجد آذربایجان غربی اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید فطر با حضور مردم مؤمن استان در 1200 مسجد روستایی و شهری اقامه می شود.
حجت الاسلام فخري

حجت الاسلام سیدمحمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اعزام گروه های استهلال ماه شوال افزود: 12 گروه فنی متشکل از 80 متخصص و کارشناس از غروب یکشنبه در مکان های مشخص حضور یافته و هلال ماه شوال را رصد می کند تا در صورت مشاهده هلال ماه آن را گزارش دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان نیز شخصا در کنار گروه‌های استهلال در پارک جنگلی ارومیه حضور یافتند.

 
وی گفت: بر اساس گفته کارشناسان و متخصصان امکان رویت ماه شوال قبل از غروب امروز وجود دارد که در این صورت فردا عید سعید فطر اعلام می شود.
 
حجت الاسلام فخری از آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه نماز عید فطر خبر داد و اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور مراسم برگزاری نماز عید سعید فطر از ساعت هفت صبح در مصلاها و 1200 مسجد شهری و روستایی استان برگزار می شود.
 
وی گفت: نماز عید فطر در شهرستان ارومیه به امامت حجت‌ ا‌لاسلام والمسلمین سید‌مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اقامه خواهد شد.
 
به گفته حجت الاسلام فخری، قرائت دعای عید فطر و دعای ندبه و اقامه نماز عید  فطر از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.
 
وی تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی آمادگی کامل خود را برای انتقال نمازگزاران از مناطق مختلف شهر به سمت مصلای امام خمینی و بالعکس اعلام کرده است.
 
حجت الاسلام فخری متذکر شد: به علت ازدحام مومنان جهت شرکت در نماز عید فطر، شرکت کنندگان  وسایل نقلیه را در فاصله دورتر از محل برگزاری پارک کنند.
 

وی در پایان یادآور شد: صندوق های متحدالشکل شورای زکات در محل برگزاری نماز عید سعید فطر برای جمع آوری زکات فطریه مرمنان استقرار می یابد که مردم می توانند زکات فطریه، کفاره و حق سادات را به صورت جداگانه به صندوق ها بیاندازند./936/ت302/ب

ارسال نظرات