۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۱۴۸۱۰
آیت الله طبرسی:

یادگیری و تلاوت مستمر قرآن راه فهم و عمل به دستورات الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند، گفت: بزرگان دین ارتباط با قرآن و تلاوت آن را در شبانه روز سفارشی کرده‌اند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آیین تجلیل از نخبگان قرآنی استان که در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد با بیان این که آشنایی ما با قرآن کریم یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند برای مسلمانان است، گفت: باید از خداوند بابت آشنایی با قرآن سپاس‌گذار باشیم.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند، خاطرنشان کرد: بزرگان دین ارتباط با قرآن و تلاوت آن را در شبانه روز سفارشی کرده‌اند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انس و الفت با مفاهیم انسان ساز الهی زمینه ساز هدایت قرآنی است، تصریح کرد: وقتی آیات قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل و جذب می شود انسان متناسب آن تحول پیدا می کند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به مباحث ارزشمند علمی و آموزشی در قرآن کریم، افزود: هرکسی می‌خواهد در علم و دانش پیشرفت داشته باشد باید در درجه اول در قرآن کریم تدبیر داشته باشد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که باید تلاش شود جوانان و نوجوانان در سنین مختلف بیش از این با قرآن مأنوس شوند و آن را در زندگی خود وارد کنند، گفت: بهره‌‌گیری از مفاهیم قرآنی در متن زندگی انسان‌ها ضرورتی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مفاهیم قرآنی باید از دوران کودکی در میان کودکان و نوجوانان ترویج شود، خاطرنشان کرد: انس و الفت با کلام الهی ما را در برابر هر گونه خطا و انحرافی مصون خواهد داشت.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که خانواده ها باید آشنایی با قرآن و مفاهیم حیات بخش آن را جزء اولویت های آموزشی خود به فرزندان قرار دهند، تصریح کرد: ترویج صحیح مبانی قرآنی در میان خانواده ها به حتم فرزندانی دیندار و ارزشی را به جامعه اسلامی تحویل خواهد داد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، افزود: هزاران شبکه مخرب ماهواره ای و پایگاه اینترنتی به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا هویت دینی نسل جوان ما را نابوده کرده و افکار پلید شیطانی و منحرف را جایگزین آن کنند.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از برگزاری محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری، بیان داشت: استفاده از فضای معنوی امامزاده عباس(ع) ساری موجب مجلل و باشکوه برگزار شدن محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم در این آستانه شده است.

 

ربیع فلاح، استاندار مازندران نیز در ادامه این مراسم از قرآن کریم به عنوان معجزه بزرگ و جاویدان حضرت محمد (ص) و منشور هدایت بشر به سوی سعادت یاد کرد و گفت: به فرموده پیامبر گرامی اسلامی کتاب خدا، صادق ترین گفتار و رساترین موعظه و بهترین داستان ها است.

 

استاندار مازندران انس با قرآن را نعمت بزرگی دانست و ترویج معارف قرآنی را بهترین عامل برای مقابل با هجمه‌های بزرگ فرهنگی اعلام کرد و افزود: معرفی اسوه حسنه و توجه به سبک و سیره اهل بیت(ع) در استفاده صحیح از کتب آسمانی در زندگی بسیار راهگشاست چرا که قرآن کریم برای تمام ابعاد زندگی انسان ها اعم از برای زندگی فردی و اجتماعی برنامه دارد.

 

فلاح عمل به آموزه ها و معارف قرآن کریم را چاره بسیاری از مشکلات امروزی جامعه دانست و گفت: عملی کردن برنامه های قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی عامل سعادت و نجات است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات