۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۱۴۸۲۰

نماز با شکوه عید فطر در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماز با شکوه عید سعید فطر با حضور مردم اردبیل در مصلای این شهر برگزار شد.
نماز عيد فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، نماز با شکوه عید سعید فطر با حضور گسترده مردم اردبیل در مصلای این شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز عید فطر، با تبریک عید سعید فطر، خاطرنشان کرد: عید فطر را به خاطر اینکه انسان پس از یک ماه روزه داری و اقامه نماز این عید بزرگ به فطرت خود باز می گردد، فطر می نامند.

 

وی با اشاره به خطبه امیرمومنان علی(ع) در عید فطر، افزود: علی (ع) در این روز بزرگ فرمودند؛ روز عید فطر روزی است که مومنان به بهترین اعمال می رسند و مومنانی که از نماز عید فطر خارج می شوند به منزل بهشت و یا جهنم حرکت می کنند.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: در این روز باید با پروردگار خود عهد کنیم که تقوای خود را در طول سال حفظ کنیم و بر عبادات و اعمال خود مداومت داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، تاکید کرد: اهل سلوک باید از رمضان امسال تا رمضان سال آینده خود را از بدی ها حفظ و اعمال دینی خود را تداوم بخشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، ماه مبارک رمضان را برای مومنان تولدی دوباره خواند و گفت: عید فطر ذخیره امت اسلامی است که این ذخیره موجب شفاعت امت اسلام خواهد شد.

 

امام جمعه اردبیل، افزود: امت اسلامی اگر می خواهد شرافت یابد باید با اعیاد اسلامی همچون عید فطر شرافت پیدا کند، خداوند متعال این عید را برای شرافت انسان قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: امروز خداوند متعال، جایزه بزرگ خود را به روزه داران اهدا می کند و خود وعده داده که به مسلمانان و روزه داران واقعی پاداش و عصیان کنندگان عذاب خواهد داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: خداوند متعال در این روز، روزه داران و مسلمانان را پاک و منزه می کند و مسلمانان نیز باید این پاکی را تا سال آینده ادامه دهند.

 

وی افزود: مومنان باید مراقب اعمال خود باشند تا آنچه که در ماه رمضان اندوخته اند بیهوده از بین نبرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ضیافت الله و مقدمه ای برای عید اضحی و عید لقا الله است تا بنده مومن پس از ضیافت الله به لقاء الله برسد.

 

گفتنی است؛ نماز با شکوه عید فطر علاوه بر مصلای اردبیل در مساجد این شهرستان و شهرهای دیگر استان برگزار شد./937/پ202/ب

 

ارسال نظرات