۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۱۴۸۳۲
آیت الله شبستری:

انقلاب اسلامی ایران تحول جهانی ایجاد کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به حضور میلیونی ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: انقلاب اسلامی مختص ایران نیست، بلکه این انقلاب تحول جهانی ایجاد کرده است.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در مصلای اعظم و خیابان های منتهی به سه راهی طالقانی تبریز اقامه شد، اظهار داشت: کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه روی جنایتکاران بزرگ تاریخ را سفید کرده است.


وی با تأکید بر این‌که باید مجامع بین المللی به خصوص دادگاه لاهه جنایت های سران رژیم اشغالگر قدس را محکوم و این رژیم را جنایتکار جنگی معرفی و محاکمه کند، تصریح کرد: بیش از 1200 شهید و 6 هزار نفر در سکوت مرگبار مجامع بین المللی مجروح شدند، در حالیکه جنایت های صهیونیست ها همچنان ادامه دارد.


نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از همراهی سران برخی از کشورهای مرتجع عربی منطقه با جنایات رژیم صهیونیستی افزود: متأسفانه برخی دولت های عربی که موجب تقویت گروهک تروریستی داعش و رژیم اشغالگر فلسطین هستند، در برابر جنایت ها و فجایع غزه سکوت اختیار کرده اند.


آیت الله شبستری با تقدیر از شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بیش از 700 شهر و بخش در ایران خواستار مقاومت مردم فلسطین و حمایت از این کشور شدند، به اعتراف رسانه های بیگانه، انقلاب اسلامی مختص ایران نیست، بلکه این انقلاب تحول جهانی ایجاد کرده است.


وی انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطف تاریخی و حدفاصل حق و باطل دانست و افزود: تأثیرات انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف خود را نشان داده و امسال در 180 نقطه اروپا، قلب نیویورک و لندن و حتی اعتراضات داخلی در تلاویو بر ضد جنگ در غزه برگزار شد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود باتبریک فرا رسیدن عید فطر اظهار داشت: ماه رمضان که ماه ضیافت الهی، بخشش و بندگی، مغفرت و رحمت الهی بود، با تمام فضیلت‌ها و برکاتش به پایان رسید، ماهی که قرائت یک آیه از قرآن برابر با ختم، نفس های مومن روزه دار تسبیح و شب قدرش برتر از هزار ماه بندگی بود.


آیت الله شبستری ادامه داد: پیامبر فرموده اند؛ وقتی که سی روز ماه رمضان را بطور کامل روزه گرفتی خداوند متعال برای شما دوری از آتش دوزخ و تذکره جواز عبور از پل صراط را ثبت می کند؛ چه خوب است که حال و هوای معنوی ماه مبارک رمضان را در دیگر ایام سال نیز داشته باشیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات