۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۱۴۹۰۷
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

نداشتن وحدت موجب سیطره دشمنان به جهان اسلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارزانی وحدت را دارای مراتب بسیار بالایی در آموزه‌های اسلامی ذکر کرد و گفت: اهمیت وحدت در جامعه اسلامی در حدی است که گاهی اهل بیت از حقوق مسلم خود برای حفظ وحدت چشم پوشی کرده‌اند.
حجت الاسلام ارزاني

 حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جایگاه وحدت را در میان آموزه‌های دینی جایگاهی بسیار رفیع و مهم ارزیابی کرد و افزود: وحدت در اسلام در حوزه‌های مختلف و برای اقشار مختلف به عنوان امری ضروری و لازم مطرح شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش وحدت در جامعه اسلامی افزود: آیات قرآن تأکید بسیاری بر لزوم وحدت دارند و این مسأله در سیره اهل بیت هم به خوبی مشهود است، گاهی ائمه از حق مسلم خود چشم پوشی کرده‌اند تا وحدت در بین جامعه اسلامی حاصل شود و از اختلاف و تفرقه افکنی پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام ارزانی وحدت را دارای مراتبی بالاتر از وحدت در بین مسلمانان دانست و گفت: خداوند وحدت را در روز عید فطر درحالی مطرح می‌کند که به واسطه اعمال ماه مبارک رمضان دل مردم رئوف‌تر از قبل شده است، پس از ماه مبارک رمضان وقتی انسان به تربیت روح خود پرداخته است خداوند مبحث وحدت را بیان می‌کند تا انسان ماه‌های دیگر را با این وحدت آغاز کند.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان وحدت مسلمانان با اهل کتاب را برای دستیابی به اهداف مهم و اساسی جامعه اسلامی را از توصیه‌های خداوند به مسلمانان برشمرد و تصریح کرد: بحث وحدت در میان آموزه‌های اسلامی بسیار جایگاه مهمی دارد و حتی خداوند برای نزدیک شدن کفار به توحید و یکتا پرستی آنها را مخاطب قرار داده و به نوعی دعوت به وحدت با مسلمین کرده است.

 

حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: طبیعی است که مهم ترین نیاز جهان اسلام امروزه وحدت است، زمانی که جامعه اسلامی در صدر اسلام به وحدت رسید در بالاترین سطوح قرار گرفت و زمانی که این وحدت کم رنگ شده است در قالب‌ها و روش‌های مختلف تحت ظلم و ستم و سیطره دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند./1304/ت302/ب

ارسال نظرات