۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۱۴۹۱۴
آیت‌الله مظاهری:

هدف استکبار و داعش ضربه زدن به کیان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: باید از شر داعش، از شر صهیونیسم و از شر استکبار جهانی به خداوند پناه برد، داعشی‌ها با غیبت و تهمت و با شایعه‌پراکنی مسلمانان را به خطر می‌اندازند، از استکبار باید احتراز کرد.
هدف استکبار و داعش ضربه زدن به کیان مسلمانان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، در جلسات هفتگی خود که پنج‌شنبه شب‌ها در مسجد حکیم برگزار می‌شود، با اشاره به ضرورت و اهمیت مباحث معرفت‌النفس و با قرائت آیه «وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ» گفت: علمای علم اخلاق چهل رذیله اخلاقی برای نفس برشمرده‌اند و کتاب‌های بسیاری درباره این رذایل نوشته‌اند.

وی افزود: باید سعی کنیم این رذایل را مرتفع کنیم، و الا ممکن است ما با یک رذیله اخلاقی دچار سقوط و از انسانیت خارج شویم و ممکن است این رذیله ما را بدبخت کند، ممکن است همین یک رذیله جسم ما را به خدمت بگیرد و ما را بدبخت کند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که در روایات اسلامی توصیه به خواندن سوره معوذتین یعنی سوره‌های ناس و فلق شده است، ابراز کرد: خواندن سوره‌های معوذتین سبب محفوظ ماندن ما می‌شود،‌ همچنین خواندن چهارقل برای حفظ از بلاها و شرور مفید است.

وی با قرائت آیه «مِن شَرِّ مَا خَلَقَ» اظهار کرد: صهیونیست‌ها، داعشی‌ها و استکبار جهانی همان شر آن چه است که خداوند آفریده است، از انسان‌ها شرور به ویژه کسانی که آبروی انسان را می‌برند، و افرادی که دچار غیبت و تهمت هستند، شامل این آیه می‌شود.

حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: باید از شر داعش، از شر صهیونیسم و از شر استکبار جهانی به خداوند پناه برد، داعشی‌ها با غیبت و تهمت و با شایعه‌پراکنی مسلمانان را به خطر می‌اندازند، از استکبار باید احتراز کرد.

وی با قرائت آیه «وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ» ادامه داد: در این آیه از شر غریزه جنسی هنگامی که تحریک شود به خداوند پناه می‌بریم، حضرت یوسف(ع) از شر این غریزه و از شر زلیخا به خداوند پناه برد، خداوند درباره حضرت یوسف(ع) می‌فرماید «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِۦ ۖ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَآ أَن رَّءَا بُرْهَـٰنَ رَبِّهِۦ».

استاد درس خارج حوزه عملیه با اشاره به داستان عبور کردن حضرت یوسف(ع)‌ از پیش زنان مصری در مهمانی زلیخا بیان کرد: حضرت یوسف(ع) در این جا می‌فرماید «وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّى کَیْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَیْهِنَّ وَأَکُن مِّنَ ٱلْجَـٰهِلِینَ»، یعنی اگر و اگر مکر آنان را از من باز نداری، به آنان می‌گرایم و از نادانان می‌گردم.

وی اظهار کرد: خلوت با نامحرم، شوخی‌های غیرمتعارف، کارهای بی‌جا، بی‌عفتی‌ها و بی‌حیایی‌ها سبب تحریک غریزه جنسی می‌شود و این سبب می‌شود که یوسف(ع) و کسی همچون زلیخا را در معرض خطر قرار دهد.

حضرت آیت‌الله مظاهری بیان کرد: این موبایل‌ها بسیار خطرناک است و سبب بی‌عفتی افراد شده و خاه شیطان شده است، از آن بدتر ماهواره است که همه چیز جوانان را می‌گیرد، حیای زن را از بین می‌برد، عفت و غیرت مرد را نابود می‌کند.

وی با قرائت آیه «وَمِن شَرِّ ٱلنَّفَّـٰثَـٰتِ فِى ٱلْعُقَدِ» اظهار کرد: این آیه به تحریک جنسی که توسط زن ارائه شود، اشاره می‌کند و خطر این تحریک بیشتر است، بی‌حجابی هم همین است، متأسفانه بزرگان از جامعه ناراحت هستند و محبت زن و شوهر را از بین می‌برد./914/پ202/ب

ارسال نظرات