۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۱۴۹۶۵
امام جمعه شهرری:

مقاومت باید با ادامه راه خود اسراییل را برای همیشه پشیمان کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با تأکید بر این‌که مقاومت باید راه خود را ادامه دهد تا شاخ گاو وحشی را بشکند و اسراییل را برای همیشه پشیمان کند، گفت: مقاومت میوه شیرینی به دنبال دارد؛ مطمئنا به دنبال صبر، ظفر می‌آید.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق افطاری‌های ساده در ماه مبارک رمضان، گفت: در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) سفره‌های ساده برپا می‌شد و هزاران نفر از این افطاری متنعم بودند.

وی در ادامه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در نماز عید سعید فطر و همچنین در دیدار با سفرای کشورهای اسلامی درباره مسأله غزه مبنی بر این‌که دشمن به‌دنبال تحمیل آتش بس است، اظهار داشت: علت این مسأله آن است که اسراییل می‌خواهد خودش را نجات دهد و گرنه آنها به آتش بس اعتقادی ندارند و درنده خویی جزو ذات آنهاست، به‌طوری‌که امروز قرار بود آتش بس 72 ساعته اجرا شود اما آن را شکستند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تأکید بر این‌که مقاومت باید راه خود را ادامه دهد تا شاخ گاو وحشی را بشکند و اسراییل را برای همیشه پشیمان کند، افزود: مقاومت میوه شیرینی به دنبال دارد؛ مطمئنا به دنبال صبر، ظفر می‌آید و می‌تواند برای همه جهان اسلام حتی ملت ما، مایه عبرت باشد.

امام جمعه شهرری تمام هدف دشمنان را ایران دانست و با اشاره به این‌که ما به فرهنگ مقاومت نیازمند هستیم، خواستار توجه جدی به این فرهنگ شد.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت مسلح شدن کرانه باختری اشاره کرد و با بیان این‌که باید به‌صورت چند جانبه به اسراییل حمله شود، گفت: بعید نخواهد بود که از کرانه باختری، لبنان و ایران جبهه دیگری علیه اسراییل آغاز شود.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به این‌که اسراییل و داعش دو غده سرطانی هستند که زیرنظر آمریکا اداره می‌شوند، افزود: داعش می‌گوید نباید با اسراییل جنگید و مقاومت غزه را محکوم می‌کنند، در غربت غزه فقط ایران است که از مردم غزه با تمام وجود حمایت می‌کند.

امام جمعه شهرری دفاع از مظلومان جهان را وظیفه انسانی و اسلامی دانست و با بیان این‌که مبانی دینی ما اقتضاء می‌کند که از غزه و مظلومان دفاع کنیم، ابراز داشت: به‌عنوان یک مسلمان باید از غیر مسلمانانی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، حمایت کنیم، اگر مسلمان باشد، وظیفه‌مان بالاتر است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به ارتحال آیت‌الله شب زنده دار، ایشان را معلم اخلاق، اهل جبهه و مدافع انقلاب و رهبری دانست.

امام جمعه شهرری همچنین به ارتحال علامه عطاردی اشاره کرد و با بیان این‌که ایشان حق بزرگی بر جامعه شیعه و مکتب اهل بیت‌(ع) دارد، ابراز داشت: ایشان با سفر به کشورهای مختلف 70 جلد روایات ائمه(ع) را به‌صورت جداگانه برای هر امام معصوم برای تنظیم کرد و در مصاحبه‌ای بیان داشت که من نخستین کتابم را درباره حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) نوشتم و خدا به برکت این کار به من توفیق داد تا درباره ائمه معصومین(ع) کتاب بنویسم./956/203/ع

ارسال نظرات