۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۱۴۹۹۲
امام جمعه بیرجند مطرح کرد؛

ضرورت تدوین منشور و اساسنامه برای فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که براساس آمارها بیش از 80 درصد مردم با اینترنت سرکارداشته و از آن استفاده می کنند، ادامه داد: تدوین اساسنامه و منشور برای فعالیت فرهنگی در فضای مجازی ضرورت دارد.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند پیش از ظهر امروز در کارگروه شورای فرهنگی خراسان جنوبی با بیان این که فضای مجازی در حال حاضر یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی دشمنان و استکبار در دنیا است، ادامه داد: امروزه براساس آمارها میزان استفاده مردم کشور ما از اینترنت در مقایسه با سال های گذشته رشد چندانی داشته است و همین موضوع موجب شده که متاسفانه بسیاری از ناهنجارهای فضای مجازی در میان خانواده و نسل جوان شیوع پیدا کند.

 

وی با بیان این که در سال های گذشته مسؤولان فرهنگی توجه چندانی به انجام فعالیت های هدفمند فرهنگی در فضای مجازی نداشته اند و کاربران این فضا را بدون هیچ گونه آموزش و آسیب شناسی خاصی در این فضا تنها گذشته اند، گفت: بی توجهی به انجام فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی موجب افزایش آسیب های اجتماعی و فسادهای اخلاقی در میان نسل جوان  و کاربران اینترنت شده است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که در حال حاضر فعالیت فرهنگی در فضای مجازی به صورت پراکنده، فردی و غیر هدفمند انجام می شود، تاکید کرد: پراکندگی، موازی کاری و عدم فعالیت گروهی و هدفمند موجب شده که فعالیت های فرهنگی انجام شده در فضای مجازی تاثیر چندانی نداشته باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی با بیان این که فرهنگ قرآنی و اهل بیت و افکار و اندیشه های اسلامی در فضای مجازی در مهجوریت است، ادامه داد: باید اساسنامه و منشور هدفمندی برای فعالیت فرهنگی در فضای مجازی و معرفی سبک زندگی دینی، معرفی افکار و اندیشه های اهل بیت و ترویج فرهنگ قرآنی در فضای مجازی صورت گیرد.

 

وی با بیان این که برای تدوین اساسنامه فعالیت فرهنگی در فضای مجازی باید از اندیشه های نخبگان و فعالان قرآنی استفاده شود، گفت: تدوین اساسنامه در فضای مجازی باید با همکاری فعلان قرآنی و دینی و متخصصان عرصه فضای مجازی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که امروزه هر گوشی تلفن همراه به یک سیستم برای اتصال به اینترنت تبدیل شده است، ادامه داد: باید هرچه سریعتر فعالیت هدفمندی برای معرفی سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی انجام شود زیرا در صورت کوتاهی در این زمینه اثرات منفی و بی قید بندی فضای مجازی هم مانند ماهواره زندگی خانواده های ایرانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که امروزه سیاست فیلترینگ سایت ها تنها برای مقابله با اثرات منفی و بی اخلاقی های شخصی در فضای مجازی کافی نیست و همچنین اهرم موثری نیست، افزود: باید آسیب ها و خطرات فضای مجازی در کنار اثرات مثبت آن به نسل جوان معرفی شود تا آنها هنگام ورود به فضای مجازی با آگاهی کامل از این فضا استفاده کنند.

 

وی یادآور شد: غفلت از کاربران و آسیب های فضای مجازی خطرات جبران ناپذیری در عرصه فرهنگی به خانواده ها و نسل جوان وارد خواهد کرد./968/پ202/ب

ارسال نظرات