۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۱۵۰۱۵

همایش سبک زندگی اسلامی در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش سبک زندگی در سیره مقام معظم رهبری به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، برگزار خواهد شد.
سبک زندگي

حجت الاسلام عبدالحمید واعظی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: سلسله همایش های سبک زندگی با رویکرد فقهی، روایی و قرآنی به سبک زندگی چهارده معصوم(ع) در دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می شود.


وی با بیان این‌که همایش سبک زندگی در سیره مقام معظم رهبری نیز در نیمه دوم ماه جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در سالی که مزین به اقتصاد و فرهنگ است، این همایش سبک زندگی بزرگان دین را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.


حجت الاسلام واعظی ادامه داد: بررسی باورهای اقتصادی غرب در جهت‌گیری و سبک زندگی کنونی، ارائه مدل‌های کارآمد سبک زندگی در بعد اقتصادی، واکاوی رابطه‌ سبک زندگی اسلامی و فرآیند تولید تا مصرف، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی، ضرورت تغییر سبک زندگی برای مقابله با تحریم‌ها و نقش مدیریت اقتصادی در سبک زندگی مطلوب دینی از جمله محورهای این همایش خواهد بود.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نقش رسانه‌ها بر ایجاد سبک زندگی اسلامی، تفاوت بهره‌وری و سبک زندگی اقتصادی غربی با بهره‌وری و سبک زندگی اقتصادی اسلامی، سبک زندگی اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بررسی سبک‌های غلط زندگی خانوادگی از دیگر محورهای همایش است.


وی با بیان این‌که هدف اصلی این همایش بررسی سیره و سبک زندگی رهبر انقلاب است، گفت: علاوه بر این موضوع محوری، همایش به دنبال بررسی سبک‌های غلط زندگی اجتماعی و تأثیر آن‌ها بر اقتصاد جامعه و بررسی تطبیقی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی در آموزه‌های قرآنی است.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز همچنین از فعالیت انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد 9 کانون فرهنگی دینی در دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز راه اندازی شده که این کانون ها توسط دانشجویان و زیر نظر دفتر فرهنگی اداره می شوند.


وی کانون های فرهنگی دینی سلامت، حجاب و عفاف، خانواده های شهدا و ایثارگران را از جمله این کانون ها برشمرد و افزود: تعداد 9 نشریه دانشجویی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز منتشر می شود که نگاه کیفی به این نشریات در درجه اهمیت قرار دارد.


حجت الاسلام واعظی از انتشار نشریه سبز سرخ همزمان با روز قدس خبر داد و گفت: صاحب امتیاز این نشریه، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است که پنجمین شماره از نشریه به صورت ویژه نامه در غرفه ای میان راهپیمایان روز جهانی قدس در تبریز توزیع شد.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان یافتن جلسات تفسیر قرآن گفت: به مناسبت ماه رمضان در مجتمع آموزشی این دانشگاه کارگاه تفسیر قرآن کریم(سوره فرقان) برای اساتید و کارکنان با حضور حجج اسلام سلطانی، واعظی و چاووشی برگزار شد./935/ت303/ب

ارسال نظرات