۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۱۵۰۳۱
همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی صورت گرفت؛

فعالیت 440 مبلغ دینی در امامزادگان استان مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به حضور بیش از 440 روحانی مبلغ اعزامی از قم و بومی در امامزادگان استان مازندران اشاره کرد و گفت: این مبلغان با سبد فرهنگی، جوایز و ره‌توشه‌های معنوی به بقاع متبرکه اعزام شدند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران  عصر گذشته در جمع خبرنگاران به مهم ترین برنامه های اجرا شده در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن کریم، محافل انس با قرآن با حضور قاریان، اهدای سبد کالا به مستمندان، اعزام مبلغان دینی به مناطق محروم، برگزاری مراسم لیالی قدر، مراسم افطاردهی در سطح مساجد و بقاع متبرکه از نیات واقفان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل اوقاف استان در ایام ماه مبارک رمضان بوده است.

 

وی، تصریح کرد: طرح ضیافت الهی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و تقویت باورهای اعتقادی در جامعه در جوار امامزادگان استان مازندران اجرا شد.

 

حجت الاسلام علیزاده به اجرای طرح ضیافت الهی در 248 امامزاده و بقعه متبرکه استان اشاره کرد و گفت: ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی، ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه از اهداف این طرح بوده است.

 

وی با بیان این که طرح ضیافت الهی با غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان فعالیت خود را آغاز کرده بود، افزود: 248 امامزاده و بقعه مجری طرح ضیافت الهی در راستای اجرای طرح ضیافت الهی از سوی خادمان بقاع متبرکه و مردم غبارروبی و عطر افشانی شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی نماز جماعت، آموزش قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی و مصری را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان بوده است.

 

وی با اشاره به برپایی 17 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی از کشور مصر در مازندران، گفت: مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در آستانه امامزاده عباس (ع) ساری همه روزه برگزار و این مراسمات به صورت زنده از شبکه تبرستان پخش شد.


حجت الاسلام علیزاده به برپایی ویژه برنامه لیالی قدر در امامزادگان و بقاع شاخص مازندران اشاره و اظهار کرد: در لیالی قدر و در راستای برپایی مراسم عزاداری از سخنرانان برجسته استانی و کشوری در امامزادگان شاخص استان بهره‌گیری شد.

 

وی به حضور بیش از 440 روحانی مبلغ اعزامی از قم و بومی در امامزادگان استان مازندران اشاره کرد و گفت: این مبلغان با سبد فرهنگی، جوایز و ره‌توشه‌های معنوی به بقاع متبرکه اعزام شدند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که همه اقشار مردم در این مجالس و محافل حضور پیدا کردند، افزود: آنچه که در حوزه فعالیت‌های قرآنی و معنوی در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار دارد تلاش و جدیت برای ارتقای فضای معنوی و عبادی جامعه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، اظهار کرد: این برنامه‌ها می‌کوشد تا آسیب‌ها و نارسایی‌ها و برخی دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی که امروز به جد جامعه اسلامی و نسل جوان و نوجوان ما را تهدید می‌کند کاهش دهد و یک فرصت و بستری مهیا شود تا فعالیت‌های قرآنی و معنوی بتواند جامعه ما را در مسیر اصلاح حقیقی قرار دهد.

 

وی با اشاره به برپایی 300 محفل ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: در مجموع بیش از 25 هزار نفر در محافل ترتیل‌خوانی قرآن کریم مازندران حضور داشتند.

 

حجت الاسلام علیزاده به برپایی 204 محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران اشاره کرد و گفت: 527 جلسه تفسیر قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان با حضور مفسران قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری کلاس آموزش تخصصی تربیت مربی حافظان قرآن کریم مازندران خبر داد و بیان داشت: در این کلاس ها 100 مربی طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران شرکت کردند.

 

وی از توزیع یک هزار و 234 سبد کلای غذایی بین افراد نیازمند در شهرهای مازندران خبر داد و گفت: این تعداد سبد کالا به ارزش 561 میلیون و 700 هزار ریال و در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان توزیع شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی 210 مراسم افطار دهی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان در مازندران خبر داد و بیان کرد: بیش از 66 هزار نفر در این مراسمات اطعام دهی شدند.

 

حجت الاسلام علیزاده به برپایی آیین تجلیل از فعالان قرآنی طرح ضیافت الهی مازندران اشاره کرد و گفت: این آیین در راستای تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی طرح ضیافت الهی و برگزار کنندگان محفل ترتیل خوان قرآن کریم آستانه امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات