۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۱۵۰۴۴
مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری کارگاه مهارت های زندگی قرآنی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: کارگاه مهارت های زندگی قرآنی در راستای مطالبات رهبری که بحث سبک زندگی را مطرح می کنند، برگزار خواهد شد.
قرآن کريم

اسماعیل خیری، مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به طرح تفسیر تطبیقی اظهار داشت: آذربایجان غربی به علت ترکیب جمیتی موجود در استان و حضور اقلیت های مذهبی مختلف طرح تفسیر تطبیقی قرآن را برگزار می کند.

 

وی افزود: در این طرح آیاتی که مورد اتفاق شیعه و سنی است و محوریت وحدت دارد مطرح می شود که به صورت شمال و جنوب این طرح اجرا می شود.

 

خیری با بیان این که این طرح در شمال استان در شهرستان خوی و در جنوب استان در شهرستان مهاباد اجرا می شود، ادامه داد: کارگاه مهارت های زندگی قرآنی بعد از ماه مبارک رمضان در راستای مطالبات رهبری که بحث سبک زندگی را مطرح می کنند برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه به دوره های تربیت معلم اشاره کرد و گفت: بیش 300 نفر امسال در دوره های تربیت معلم آموزش می بینند.

 

آموزش 500 نفر در دوره های تفسیر و ترجمه سازمان دارالقرآن استان آذربایجان غربی

 

مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در دوره های تفسیر و ترجمه 500 نفر آموزش خواهند دید که در آموزش های تخصصی قرائت قرآن 200 نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: حمایت از مؤسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی نیز جزء برنامه های سازمان است که تعدادی از خانه های شهری و روستایی در طرح ها مورد حمایت قرار می گیرد.

 

خیری تصریح کرد: فضای جامعه باید به نور قرآنی منور شود و دستورات آن باید در جامعه اسلامی ما حاکم باشد.

 

وی افزود: تمسک به قرآن، مانع حاکمیت نفس خبیث انسان می شود و عدم حاکمیت نفس بر انسان، سعادت دنیا و آخرت انسان را ضمانت می کند.

 

مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: حرف ها و کلمات قرآن کریم دارای عظمت هستند که بهره گیری و تدبر در آن ها بسیار موثر و مانع انحراف انسان از مسیر حق می شود.

 

وی اضافه کرد: لزوم قرائت قرآن مبتنی بر نص صریح قرآن کریم است که در یک آیه دو مرتبه خطاب به پیامبر اکرم(ص) بر آن تاکید شده است./1302/ت303/ب

ارسال نظرات