۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۱۵۱۰۹
نماینده مجلس مطرح کرد:

فضای مجازی مهم ترین عرصه برای ترویج اصول سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده مردم بیرجند، ‌درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که فضای مجازی یکی از مهم ترین عرصه ها برای مقابله با تبلیغات سوء دشمنان است، گفت: فضای مجازی مهم ترین مکان برای ترویج اصول سبک زندگی اسلامی و معرفی سیره اهل بیت است.
حجت السلام عبادي نماينده مردم بيرجند خوسف و درميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در دیدار دست اندرکاران و مسؤولان فرهنگی و هنری کانون های مساجد خراسان جنوبی با بیان این که راه اندازی خانه های دیجیتال در کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیر گذار در عرصه فرهنگی کشور است، گفت: راه اندازی این خانه ها نوید بخش آغاز یک فعالیت منسجم و هماهنگ برای اشاعه فرهنگ اسلامی در فضای مجازی است.

 

وی افزود: با توجه به این که روز به روز فعالیت های فرهنگی در عرصه فضای مجازی از سوی دولت های گوناگون بیشتر می شود لازم است برای گسترش فرهنگ اسلامی در فضای مجازی فعالیت هدفمندی انجام شود زیرا در حال حاضر نه تنها کشورهای غربی فضای مجازی را احاطه کرده اند بلکه گروه های تکفیری هم با استفاده از فضای مجازی به دنبال ارائه چهره نادرست از اسلام هستند و اندیشه های افراطی گرانه را در فضای مجازی ترویج می دهند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اگر فعالیت فرهنگی منسجمی در فضای مجازی انجام نشود چهره اسلام مخدوش خواهد شد، گفت: با توجه به این که فضای مجازی از برد بین المللی برخوردار است ورود به این فضا به معنای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در ایجاد یک حماسه فرهنگی بزرگ برای کشور و جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که کسانی که می خواهند در فضای مجازی فعالیت کنند باید دارای یک پشتوانه قوی فکری و عقیدتی باشند، عنوان کرد: ورود به فضای مجازی بدون آمادگی فکری موجب گمراهی و دلزدگی انسان از انجام فعالیت فرهنگی در فضای مجازی می شود.

 

وی ادامه داد: عرصه سایبری از قابلیت بسیار خوبی برای معرفی اسلام ناب محمدی برخوردار است و جوانان و نخبگان عضو اتاق های دیجیتال کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید از قابلیت هایی که این اتاق ها برای انتشار احکام ناب اسلامی در اختیار آنها قرار داده است نهایت بهره برداری را داشته باشند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروزه جامعه روحانیت باید پیشگام فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی باشند، تاکید کرد: حضور روحانیان فهیم و برجسته در فضای مجازی موجب پراکنده شدن عطر ایمان در میان کاربران عرضه فضای مجازی می شود.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که باید توجه مسؤولان و مدیران فرهنگی بیش از پیش بر فعالیت در عرصه فضای سایبری متمرکز شود، ادامه داد: غفلت از فضای مجازی و انجام فعالیت های فرهنگی در آن به معنای عقب ماندگی از جریان فرهنگ جهانی در داخل و خارج از کشور است.

 

وی یادآور شد: باید آموزش های لازم در حوزه های فضای مجازی و انجام فعالیت فرهنگی در این عرصه در اختیار کاربران قرار گیرد زیرا ورود بدون تجربه و آگاهی به فضای مجازی نه تنها موجب گمراهی کاربر شده بلکه می تواند گمراهی عمومی را به دنبال داشته باشد. /968/پ202/ب4

ارسال نظرات