۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۱۵۱۱۵

برگزاری طرح نشاط معنوی در امامزادگان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون از اجرای طرح نشاط معنوی در آستان مقدس امامزادگان خبر داد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حمزه نیکو رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: طبق دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار آستان مقدس امامزادگان در حال برگزاری است.

 


وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح در اماکن متبرکه شهرستان، بهینه سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، برقراری انس و الفت میان خاندان ائمه اطهار و مردم، تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و ایجاد آرامش و روحیه معنوی در میان اقشار مختلف است.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: دراین طرح، کلاسهایی همچون حفظ قرآن کریم، احکام، آموزشهای بصیرتی همچون آفت های ماهواره و تکنولوژه برگزار می شود.

 


وی افزود: از دیگر برنامه های طرح مذکور ایجاد اردوهای زیارتی سیاحتی از حرم تا حرم می باشد که با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با دیگر امامزادگان تشکیل می شود.

 


حجت الاسلام نیکو با اشاره به این که در این طرح بالغ بر پنج مبلغ فعالیت می کنند، گفت: در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) کوهان مبلغ اعزامی از قم و در امامزادگان محمدیه، احمدرضا، سیدسراع الدین و احمد(ع) چهار مبلغ بومی به اجرای طرح مذکور می پردازند.

 

 

 

جمع آوری 270 میلیون تومان در طرح مودت

 

 

حجت الاسلام مرتضی اکبری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز اظهار داشت: در کلیه امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان نطنز، طرح مودت اجرا و بالغ بر دو میلیاردو 700 میلیون ریال جمع آوری شد.

 


وی تصریح کرد: به منظور اتمام عملیات عمرانی بقاع متبرکه شهرستان، طرح مودت اجرا و مردم شهید پرور و مؤمن شهرستان مبالغی را به هر آستان اهدا کردند.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: کلیه مبالغ جمع آوری شده در اماکن متبرک شهرستان بالغ بر دو میلیاردو 700 میلیون ریال است.

 


وی افزود: هر یک از مردم این شهرستان براساس توان خود بخشی از هزینه های ساخت و ساز امامزادگان را تقبل نمودند تا در عمران و آبادانی این اماکن مقدس سهمی داشته و توشه ای برای آخرت خود فراهم آورند.

 


حجت الاسلام اکبری به برخی از این خیرین که مبالغ بیشتری اهدا نمودند اشاره کرد و گفت: حسین آقامحمد با اهدا 500 میلیون ریال به منظور سنگ فرش نمودن امامزاده سیدمحمد(ع)؛ کارخانه سنگ رنان با اهدا 250 میلیون ریال جهت سنگ فرش نمودن سالن امامزاده سید جلال الدین مهدی(ع) و اصغر ابوالحسنی با پرداخت 240میلیون ریال به منظور کاشی کاری و و نمای درب شمالی صحن مطهر امامزاده سیدجلال الدین مهدی(ع) از جمله برخی از این خیرین هستند که در این طرح شرکت کردند.

 

 

 

ثبت موقوفه جدیدی در نجف آباد به ارزش 800 میلیون ریال

 

 

حجت الاسلام علی کریمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد اظهار داشت: یک باب منزل مسکونی توسط اهالی شهردهق وقف و ثبت سامانه جامع اطلاعات و موقوفات شد.

 


وی تصریح کرد: این منزل مسکونی در مساحت 185 مترمربع در شهر دهق واقع شده است و این موقوفه به منظور ساخت سرویس بهداشتی، وضوخانه و آشپزخانه مسجد قائم آل محمد(ع) شهر دهق وقف شده است.

 


حجت الاسلام کریمی افزود: این وقف از نوع مشارکی است و با کمک خیرین و مردم نیک اندیش شهرستان خریداری و وقف شده است.

 

 

شرکت 120 قرآن آکوز در طرح ملی حفظ در خور و بیبانک

 

 

حجت الاسلام مجتبی بابایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خورو بیابانک اظهار داشت: طرح ملی حفظ قرآن کریم در جوار آستان مقدس امامزادگان در حال برگزاری است.

 

 

وی تصریح کرد: سهمیه ثبت نام طرح ملی حفظ قرآن کریم شهرستان خورو بیابانک بالع بر 116 نفر می باشد و خوشبختانه توانستیم تا کنون بیش از 120 قرآن آموز را در رده های سنی مختلف جذب کنیم.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خورو بیابانک ادامه داد: ثبت نام این طرح هنوز ادامه دارد و مورد استقبال مردم شهیدپرور و ولایت مدار این شهرستان قرار گرفته است.

 


وی محل برگزاری کلاسهای این طرح ملی را آستان مقدس امامزاده داوود (ع) عنوان کرد و گفت: این دوره ها در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برگزار می شود./939/د101/ب4

ارسال نظرات