۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۱۵۱۲۶
نماینده خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی مقدمه ظهور موعود است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری، گفت: اعتقاد داریم به برکت خون شهدا این انقلاب مقدمه ظهور موعود است، به عبارت دیگر انقلاب اسلامی ایران به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهدای اصناف و بازاریان استان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با مشارکت همه اقشار جامعه با رهبری مرجعیت آگاه و مجاهد به پیروزی رسیده است.

 


وی با تأکید بر این‌که تداوم انقلاب اسلامی نیز با مشارکت همه اقشار جامعه ممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: حضور اصناف، کسبه و بازاریان تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است، این در حالیست که مجاهدت و حمایت این قشر از جامعه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز بسیار مهم و اساسی بوده است.

 


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: اصناف و بازاریان در مقاطع مختلف تاریخی در صحنه بوده اند، چه قبل از انقلاب که با تعطیلی بازار علیه رژیم ستمشاهی موضع‌گیری می کردند و چه بعد از انقلاب که با حضور در کنار روحانیت مجاهد و کمک به جبهه ها در حفظ و حراست از کیان نظام اسلامی نقش‌آفرینی کردند.

 


آیت الله شبستری با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر یادواره شهدای اصناف و بازاریان استان، افزود: برگزاری جمعی یادواره شهدا اقدامی ارزشمند است و در برگزاری با شکوه تر آن تاثیر دارد، در حقیقت برگزاری یادواره های شهدا یکی از بهترین روش های قدرشناسی از خون شهداست.

 


وی با اشاره به این‌که یادواره‌های شهدا نباید تبدیل به مجالس ترحیم درگذشتگان شود، تصریح کرد: خروجی این محافل معنوی بایستی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، چه خوب است در این روزها یاد و خاطره شهدای غزه نیز گرامی داشته شود، مقاومت مردم مظلوم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی قابل ستایش است.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که این انقلاب با پیروزی از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسیده و مادامی که فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد، دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند، اظهار داشت: اعتقاد داریم به برکت خون شهدا این انقلاب مقدمه ظهور موعود است، به عبارت دیگر انقلاب اسلامی ایران به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که هدف امروز دشمنان از راه‌اندازی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی فراموشی مفاهیمی چون جهاد، ایثار، شهادت، امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: یادواره های شهدا راهکار مؤثری برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، باید تلاش کنیم مخاطبان اصلی این یادواره جوانان باشند.

 


 همچنین سرهنگ رحیم احمدپور، مسؤول سازمان بسیج اصناف و بازار سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان این‌که یادواره 500 شهید و دو هزار و 500 خانواده شهید اصناف فردا در تبریز برگزار می شود، گفت: این یادواره مقدمه‌ای برای تبیین نقش بازار در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات