۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۱۵۱۳۱
آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت وگو با رسا:

تبدیل جهاد علیه صهیونیسم و استکبار به مسلمان‌کشی سناریوی غرب است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله حسینی بوشهری تبدیل جهاد علیه صهیونیسم و استکبار به مسلمان کشی را سناریوی غرب دانست و گفت: تکفیری­ها با ظاهرسازی به مسلمانان برچسب­ کفر و شرک می­زنند و با اولویت­بندی، مسلمانان مخالف خود را در ردیف دشمنان قلمداد کرده با رژیم صهیونیستی همراه شده­اند.
تخريب مساجد و حسينيه ها از سوي داعش ديدار اعضاي هيأت مديره خانه مطبوعات استان قم و خبرنگاران با آيت الله حسيني بوشهري  آيت الله حسيني بوشهري

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت­و­گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) به دست گروه متحجر وهابیت، اظهارداشت: این گروه تکفیری با جمود فکری و به نام اسلام اما با حمایت بیگانگان برای مبارزه با مسلمانان به وجود آمده­ است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به رفتار وحشتناک وهابیت در کشورهای اسلامی، ابرازداشت: این­گونه اقدامات در مرحله نخست نشانه کج­فهمی و بدفهمی وهابیت نسبت به اسلام و در گام بعد سناریوی حمایت شده و برنامه­ریزی شده بیگانگان به­ویژه غرب است که در لباس مسلمانان و به عنوان حرکت اسلامی، جهاد علیه جنایتکاران و رژیم صهیونیستی را به قتل عام مسلمانان تبدیل کرده­اند.

امام جمعه قم به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره و تصریح کرد: در حالی که این رژیم جنایتکار، کودکان، زنان، مردم مسلمان و روزه­دار را به قتل می­رساند گروهی داعیه­دار اسلام و مسلمانی به جای مقابله با این رژیم غاصب به مردم اجازه راهپیمایی علیه آن را هم نمی­دهند و این­گونه اقدامات نشانه مزدور بودن و دروغ بودن ادعای وهابیت است.

وی تکفیری­ها را خطری برای جهان اسلام و بشریت عنوان کرد و افزود: کشورهای غربی و برخی از سران کشورهای عربی به علت تسویه حساب با کشورهای اسلامی این گروه­ها را تجهیز کرده با در اختیار گذاشتن پول و امکانات به جنایات آنها کمک می­کنند که در نهایت این موج تخریب به این کشورها نیز برگشت خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با مطرح کردن سناریوی غرب در مبارزه با اسلام و دروغ شمردن ادعای وهابیت در اهم و مهم کردن دشمنان تصریح کرد: تکفیری­ها با ظاهرسازی به مسلمانان برچسب­ کفر و شرک می­زنند و با اولویت­بندی، مسلمانان مخالف خود را در ردیف دشمنان قلمداد کرده با رژیم صهیونیستی همراه شده­اند.

امام جمعه قم اقدامات وهابیت را مخالف اسلام و همچنین اهل سنت برشمرد و یادآورشد: اقدامات این گروه در تخریب قبرستان بقیع، ویران کردن مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) تخریب قبور پیامبران، اولیای الهی و صحابه پیامبراکرم(ص) با عقاید اهل سنت نیز منافات دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اندیشه محبت و وحدت در اسلام و شناساندن افکار متحجرانه وهابیت به مسلمانان گفت: با اشاره به جذب برخی از جوانان ناآگاه و پرشور به دست وهابیت، علما و اندیشمندان وظیفه دارند مسلمانان را آگاه و هوشیار کرده در رفع فتنه­های به وجودآمده در جوامع اسلامی تلاش کنند./908/ت302/ج

ارسال نظرات