۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۱۵۱۶۶
رییس اداره اوقاف شهرستان فلاورجان خبر داد؛

احیای موقوفه امامزاده یونس شهر زازران

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان، گفت: موقوفه‌ امامزاده یونس(ع) شهر زازران با کاربری کشاورزی شناسایی و احیا شد.
امامزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،حجت‌ الاسلام سید حسن فاضلی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان پیش از ظهر امروز، با توجه به موقوفات بلاتکلیف، گفت: پس از تلاش‌ها و بررسی‌های بی وقفه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان، رقبه آستان مقدس امامزاده یونس(ع) شهر زازران شناسایی و احیا شد.

 

 

وی افزود: این موقوفه که قطعه زمینی با مساحت 600 مترمربع است، با داشتن کاربری کشاورزی بر آستان مقدس امامزاده یونس(ع) وقف شده است.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان با اشاره به این که این موقوفه پس از سال‌ها شناسایی شد، تصریح کرد: احیای موقوفه فوق‌الذکر از زمان شناسایی تا احیا بالغ بر چهار ماه به طول انجامید و ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر 600 میلیون ریال برآورد شده است.

 

 

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به این که متأسفانه در ادوار گذشته بسیاری از موقوفات به دست متصرفین افتاده و حتی برای آنان توانسته‌اند اسنادی را صادر کنند، بیان کرد: این وظیفه اداره اوقاف بوده که آنان را شناسایی و اقدام به اجرای نیات واقفان کند.

 

 

وی تأکید کرد: مسؤولان و کارکنان اوقاف فلاورجان عزمی ملی و مدیریتی جهادی درصدد شناسایی موقوفات و به روز رسانی مال‌الاجاره آنان دارند تا بتوانند نیات واقفان را اجرا کنند.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: به منظور به روز رسانی مال‌الاجاره موقوفه مذکور، طی نشستی با همکاری هیأت امنای آستان مقدس امامزاده یونس، با متصرف مذاکره صورت گرفت و قراردادی فی مابین اداره اوقاف شهرستان و مستأجر منعقد شد.

 

 

وی در پایان افزود:برخی از اهالی این شهرستان که دارای مشاغل مرتبط هستند خواستار همکاری و ساخت اسکلت گنبد، سرویس بهداشتی و کاشی کاری حرم مطهر بوده اند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات