۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۱۵۱۶۷
امام جمعه صائین قلعه:

وهابیت مورد تنفر همه فرق اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان صائین قلعه زنجان با اشاره به سالروز تخریب مقبره قبور ائمه بقیع(ع) به دست وهابیت ضمن محکوم کردن این حرکت، گفت: وهابیت یک گروه انحرافی است که حتی به پیامبر(ص) نیز اعتقادی ندارد.
حجت الاسلام موسوي نيا

حجت الاسلام سید سجاد موسوی نیا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان صائین قلعه زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به این که شناخت، مسیر رسیدن به مقصود را هموار می کند، اظهار داشت: هر نظام اخلاقی و تربیتی دارای اهداف خاصی بوده و برای رسیدن به آنها احکام و دستوراتی را تعیین کرده است که شناخت این احکام انسان را در رسیدن به اهداف نهایی کمک می کند.

 

وی در ادامه عمل و عامل بودن را دارای اهمیت دانست و گفت: در نظام اخلاقی اسلام گاهی دست یابی به برخی ارزش های دنیوی حاصل از فضائل و رفتار اخلاقی که به عنوان پیامد حرکت برای تشویق بیان شده و از آثار طبیعی و ارزشمند دنیوی محسوب می شود، عمل است.

 

حجت الاسلام موسوی نیا در ادامه خاطر نشان کرد: گاهی آثار طبیعی نامطلوب و زیان های ناشی از نوع رفتار در همین دنیا مورد توجه است و گاهی اوقات رسیدن به ثواب اخروی و برخورداری از نعمت الهی است، اما هدف نهائی نظام اخلاقی اسلام قرب الهی و رضای پروردگار است.

 

امام جمعه صائین قلعه در ادامه با اشاره به این که همیشه در طول تاریخ در رأس حرکت های انقلابی یک روحانی حضور داشته است تصریح کرد: در طول تاریخ 100 سال گذشته در راس تمام حرکت های انقلابی یک روحانی مبارز وجود داشته است که یکی از بارزترین آنها قبل از انقلاب اسلامی شیخ فضل الله نوری است.

 

وی در ادامه افزود: شیخ فضل الله نوری یک روحانی مبارز و در عین حال به دنبال اجرای احکام نورانی اسلام بود ولی دشمن با فتنه ای که به وجود آورد حق و باطل را با هم درآمیخت و این روحانی مبارز اعدام شد، بنابراین در حوادث و فتنه ها باید هوشیار بوده و گوش به فرمان رهبر و ولی زمان باشیم تا آسیب نبینیم.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه صائین قلعه در ادامه به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) از سوی وهابیت اشاره و تأکید کرد: وهابیت یگ گروه انحرافی دست ساخته استکبار جهانی برای اختلاف افکنی در جهان اسلام است از این رو همه فرق اسلامی از این جریان تنفر دارند و به جرأت می توان گفت که وهابیون حتی به پیامبر(ص) هم اعتقاد ندارند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: استکبار جهانی همیشه برای رسیدن به اهداف خود از کشتار و خون ریزی حمایت کرده است که یکی از بارزترین آنها حمایت از کشتار مردم مظلوم غزه از سوی صهیونیست ها است و امروز جنایات اسرائیل در غزه و کشتن زنان و کودکان بی پناه آن مهم ترین مسأله جهان اسلام است. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات