۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۱۵۱۷۲

تسلیت تلفنی آیت الله وحید خراسانی به شیخ ابراهیم زکزاکی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی در تماس تلفنی با شیخ زکزاکی اعلام کرد هر کمکی که توان انجام آن را داشته باشند نسبت به افراد آسیب دیده از این حادثه انجام خواهند داد و از شیخ زکزاکی درخواست کردند مراتب تسلیت ایشان را به خانواده های شهدای زاریا ابلاغ کند.
آيت الله وحيد خراساني

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی حوادث خونین روز قدس در شهر "زاریا"ی نیجریه که به شهادت بیش از 33 نفر از راهپیمایی کنندگان، از جمله سه فرزند «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی این کشور منجر شد، «حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی» به ایشان تسلیت گفت.

این مرجع تقلید شیعیان جهان عصر امروز یکشنبه 12 مرداد 1393 در تماس تلفنی با شیخ زکزاکی، در ابتدا شهادت شیعیان شهر زاریا و نیز سه فرزند وی را به او تسلیت گفت.

وی سپس با اشاره به مصائبی که در راه ترویج حق به انسان های برگزیده وارد می شود فرمودند: درآیه شریفه آمده است که اگر مصیبتی به انسان وارد شود و وی آیه استرجاع را بخواند خداوند سه مقام به آن فرد می دهد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی با قرائت آیه های 156 و 157 سوره مبارکه بقره (الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّـهِ وَإنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ ـ أُولئکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن ربِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُون) در تشریح آن سه مقام توضیح دادند: اولین مقامی که به فرد مصیبت زده داده می شود «صلوات از سوی خداوند» است؛ یعنی همان خدایی که بر پیامبر صلوات می فرستد ( إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ ... ـــ احزاب، 56) همان خدا به چنین فرد مصیبت دیده ای صلوات می فرستد.

این استاد عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: دومین مقامی که به چنین افرادی داده می شود «رحمت خداوند» است؛ همان رحمتی که درباره اش فرمود: "رحمة ربّک خیر مما یجمعون (زخرف، 32)" یعنی: رحمت پروردگارت از تمام آنچه جمع‌آوری می‌کنند بهتر است.

وی با ذکر اینکه سومین مقامی که به مؤمنان مصیبت دیده اعطاء می شود «هدایت الهی» است افزود: این هدایت، هدایتی است از جانب خدا؛ یعنی هدایت الله شامل چنین افرادی می شود.

آیت الله وحید خراسانی تأکید کرد: تنها افرادی که هدایت خدا شامل حال آنان شده است می توانند دیگران را هدایت کنند؛ و اساسا باید چنین افرادی دیگران را هدایت نمایند.

وی در پایان با تسلیت مجدد، اعلام کرد هر کمکی که توان انجام آن را داشته باشند نسبت به افراد آسیب دیده از این حادثه انجام خواهند داد و از شیخ زکزاکی درخواست کردند مراتب تسلیت ایشان را به خانواده های شهدای زاریا ابلاغ کند.

شیخ ابراهیم زکزاکی نیز در این مکالمه تلفنی از حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی تشکر کردند و سلام شیعیان نیجریه را به وی رساند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
با دیدن خبر یاد مجاهدت های طولانی مدت شیخ زکزاکی افتدم ان شاالله خداوند نصرت و پیروزی به شعان در سراسر عالم عنایت کند
2
0