۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۱۵۱۹۰
آیت الله شبستری:

توسعه فعالیت های تحقیقاتی زیربنای تولید علم در کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تولید علم و قدرت نرم‌افزاری ایران اسلامی دشمنان را به واهمه انداخته است، گفت: تأکید رهبری بر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری است.
ديدار جهادگران دانشگاهي با آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار فعالان جهاد دانشگاهی استان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جنبش نرم‌افزاری در دانشگاه ها اظهار داشت: ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش دستیابی به علوم جدید، تولید علم و در نهایت تولید ثروت است.


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جنبش نرم افزاری و تولید علم، بر نهادینه کردن عملی تحقیق و پژوهش تأکید و خاطرنشان کرد: خواسته رهبر معظم انقلاب را از دانشگاه ها، پرورش فارغ التحصیلانی محقق و کارآمد است، دانشگاه ها به ویژه در حوزه پژوهشی بسترهای لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که زیربنای تولید علم و جنبش نرم افزاری در کشور را گسترش فعالیت های تحقیقی و پژوهشی دانست و افزود: تحقیقات ضرورتی اجتناب ناپذیر برای توسعه کشور است، اما در کنار این تحقیق ها باید تعهد نیز سرلوحه کارها قرار گیرد، تحقیقاتی که بدون تعهد انجام گیرد، ممکن است در مسیر انحرافی حرکت کند.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در خط مقدم تولید علم و پژوهش های دانشگاهی قرار دارد، تصریح کرد: توسعه علمی، پژوهشی و البته ترویج فرهنگ اسلامی از اهداف و وظایف جهاد دانشگاهی است که به منظور مقابله با غربزدگی و انحرافات فرهنگی درکنار توسعه علمی و فنی انجام می شود.


آیت الله شبستری با تأکید بر فعالیت های فرهنگی و رسانه ای موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی شبکه های ماهواره ای، افزود: مخالف ماهواره و اینترنت نیستیم، بلکه مخالف برنامه های مبتذل و سوء ماهواره ها هستیم، بایستی تدابیر ارزشمند تبلیغی و فرهنگی در این حوزه صورت گیرد.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه جهاد دانشگاهی در رویکرد جهادی در عرصه های علمی کشور اظهار داشت: جهاد دانشگاهی پل بین صنعت، علم و دانشگاه است، نیاز جامعه ایجاب می کند در کنار رشته های فنی، مهندسی، پزشکی، کشاورزی به مسایل تربیتی و فرهنگی نیز بیشتر اهمیت داده شود.


همچنین نجف قراچورلو، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز در استان اظهار داشت: تاکنون 25 هزار نفر از این آموزش های مجازی جهاد دانشگاهی استان بهره مند شده اند، افزون بر این‌که در 27 محور فرهنگی و تربیتی 63 برنامه برای امسال پیش بینی شده است.


وی با اشاره به نام‎گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: اقتصاد مقاومتی شیوه‌ای نوین براساس اصول سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی است که معظم له با رصد اوضاع کشور در منطقه و موقعیت جهانی، این نوع از اقتصاد را برای بهبود معیشت و روند اقتصاد خانواده‎ها مطرح کرده‌اند.


قراچورلو مدیریت جهادی را مکتب جدیدی از اصول مدیریتی دانست و افزود: آنچه که مدیریت جهادی را از سایر مدیریت‌ها متمایز می‎کند، جهاد و تلاشی جهت‎دار است؛ این مسیر متعالی بر تعالیم دین مبین اسلام تأکید کرده و اصولی را در مدیریت پیش می‌کشد که مورد تأئید و خواست عمومی است./935/پ202/ج

ارسال نظرات