۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۱۵۱۹۲
مدیر اداره تبلیغات اسلامی خرمدره:

بانوان تشکیل دهنده پایه و اساس جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره زنجان با بیان این که زنان به عنوان ریشه های درخت جامعه هستند، گفت: در سایه مادری مهربان، وظیفه‌شناس و فهیم است که فرزندانی پاک تربیت می شوند.
حجت الاسلام مقدم

حجت‌الاسلام علی مقدم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی خرمدره زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به جایگاه رفیع بانوان در شرع مقدس اسلام، اظهار داشت: زن از جایگاه والایی در اسلام و خانواده برخوردار است، تا جایی که در کلام بسیاری از اندیشمندان و بزرگان دین آمده است که مرد از دامن زن به معراج می‌رسد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: زن سازنده خانواده است و خانواده نیز کوچک‌ترین واحد اجتماعی جامعه است، بنابراین می‌توان گفت که زن سازنده جامعه و قادر است جامعه را به سمت سعادت و تعالی و یا به انحراف و فساد سوق دهد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره زنجان در ادامه تربیت فرزندانی پاک را در گرو حضور مادری دلسوز دانست و گفت: در سایه توجهات مادری مهربان و وظیفه‌شناس و فهیم است که فرزندانی پاک، با اخلاق نیکو و فهمیده وارد اجتماع می شوند چرا که بانوان تشکیل دهنده پایه و اساس جامعه هستند.

 

وی در ادامه افزود: جامعه مانند یک درخت است که دارای برگ، شاخه، ریشه و میوه است و زن به مثابه ریشه‌های آن است و مسلماً اگر ریشه درختی فاسد باشد میوه‌های آن نیز فاسد خواهد بود.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این‌که پدر نیز از ارکان و ستون‌های تربیتی خانواده است تصریح کرد: با وجود این‌که پدر و مادر به صورت مشترک نسبت به تربیت فرزندان اقدام می‌کنند ولی به این دلیل که کودک بیشتر عمر خود را با مادر سپری می‌کند، مادر نقش محوری‌تری در تربیت فرزند دارد.

 

حجت الاسلام مقدم در ادامه با تأکید بر این‌که وجود برخی از افراد نابهنجار در جامعه ثمره تربیت نادرست والدین و به‌ویژه برخی از مادران است، تأکید کرد: در تاریخ اسلام نمونه‌های بسیاری وجود دارد که برخی از افرادی که پدرانشان دشمنان خونی امامان معصوم(ع) بودند ولی فرزندان شان به لحاظ تربیت صحیح مادر از فدائیان راه اسلام شدند که از جمله آنها می‌توان به محمد‌بن ابی‌بکر، از یاران امام علی(ع) اشاره کرد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره زنجان در پایان اظهار داشت: اگر انسان‌ بخواهد در آینده سعادتمند و خوشبخت شود باید تمام تلاش خود را برای به‌دست آوردن رضایت الهی به‌کار گیرد، زیرا اگر برای کسب رضای خدا تلاش کند خداوند سبحان نیز لطف خود را شامل حال او می‌کند. /949/ت302/ب4

ارسال نظرات