۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۱۵۲۰۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

تخریب قبور بزرگان سبب از بین رفتن حقانیت آنان نمی شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به سالروز تخریب قبور بقیع، گفت: با تخریب قبور و ضریح نمی توانند نوررانیت و حقانیت را از بین ببرند و این امر ارزنده برای همیشه ماندگار است.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع مردم آمل با بیان این که ایستایی و توقف به ضرر انسان است و باید در تلاش باشیم تا بر تقوای خود بیافزاییم، گفت: هیچ مومنی به حد و اندازه ای از تقوا نباید قانع باشد و باید در تلاش باشیم تا تقوا محوری را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم.

 


امام جمعه آمل با اشاره به این که تقوا نباید در سطوح پایین باشد و ما که محب علی(ع) و آل او هستیم باید تقوایی محکم داشته و به تقوای کم قانع نشویم، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا به مرتبه ای برسد که به حبل الله به صورتی محکم چنگ بزند.

 


وی با اشاره به این که سرمایه های گرانقدری داریم که باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، بیان داشت: با داشتن پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومان(ع) نباید معطل هیچ چیز بوده و باید تلاش کنیم تا بر تقوای ما افزوده شود.

 


امام جمعه آمل با بیان این که پیامبر گرامی اسلام در میان انسان های روی زمین سراج منیر است، تصریح کرد: حضرت محمد(ص) به طور دائم نورپردازی کرده و لحظه های نور آن خاموش نمی شود که باید سیره گرانقدری پیامبر گرامی اسلام را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 


حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومان(ع) معصوم بوده و حتی نیت گناه هم در وجود آنان راه نداشته است، گفت: باید با بهره گیری از تعالیم والای دینی و حرکت در مسیر اهل بیت(ع) زندگی خود را به پیش ببریم که سعادت و تعالی را برای انسان رقم می زند.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، افزود: باید در زندگی با احتیاط و دقت گام برداریم که همه اقشار جامعه باید در این راستا کوشا باشند که سبب آسایش فکری انسان می شود.

 


وی با بیان این که انسان باید همواره مراقب اعمال خود باشد و بدی دیگران را نخواهد، گفت: نیت ناپک هم چون سمی است که می تواند انسان را آلوده کند و پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) چون به این امر آگاهی داشتند حتی نیت ناپاک هم در ذهن آنان خطور نمی کرد.

 


امام جمعه آمل با اشاره به این که حرکت در مسیر نورانی اهل بیت(ع) سبب سعادت و تعالی انسان می شود، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با بهره گیری از سیره نورانی این بزرگواران در راستای مسیر تقرب الی الله گام بردارد.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به سالروز تخریب قبور بقیع، افزود: با تخریب قبور و ضریح نمی توانند نوررانیت و حقانیت را از بین ببرند و این امر ارزنده برای همیشه ماندگار است.

 


وی با بیان این که تخریب قبور بزرگان سبب کاهش جایگاه والای آنان نخواهد شد، تصریح کرد: آن هایی که امروز هم دست به تخریب قبور بزرگان می زنند وابسته به اسراییل و صهیونیست بوده و در میان وهابیت پایگاه دارند که وهابیت درصدد تفرقه بین مسلمانان است.

 


امام جمعه آمل در پایان، گفت: شیعه و محب اهل بیت معصومان(ع) تحمل جسارت و توهین به مقدسات مذهبی را نمی کند./1314/پ202/ب4

ارسال نظرات