۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۱۵۲۳۰
استاد درس خارج حوزه:

تخریب قبور ائمه بقیع ریشه در تفکرات انگلیسی دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: نطفه این فتنه و جسارت و جنایت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) در جزیره العرب توسط انگلیسی‏ها با تحمیر کردن آل سعود و تحمیل کردن محمدبن عبدالوهاب به آنان کاشته شد.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي استاد حوزه و دانشگاه

حجت‏الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحایی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط آل سعود، گفت: مسأله تخریب قبور ائمه در بقیع ریشه در استعمار دارد و استعمار پیر بریتانیا برای این‏که بتواند موانع رشد خود را از سر راه بردارد این جنایت را طراحی کرد.

وی با بیان این‏که مشاهد اهل بیت(ع)، قبور اولیا و انبیای الهی قبله‏گاه دلهای شیفتگان راه توحید هستند، ابراز داشت: انگلیسی‏ها وقتی فهمیدند که سیره و رسم اخلاقی، اعتقادی و سیاسی ائمه معصومین(ع) مانع برنامه ریزی‏های آنها است به این فکر افتادند که این راه و رسم را از بین ببرند.

حجت‏الاسلام والمسلمین بطحایی افزود: انگلیسی‏ها برای این‏که ردی از خود در این جنایت باقی نگذارند و مورد خشم مسلمانان قرار نگیرند مستقیما وارد این برنامه نشدند و از خود مسلمانان در این جنایت استفاده کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: انگلیسی‏ها با پیدا کردن شخص تند رویی به نام محمد بن عبدالوهاب که از مریدان ابن تیمیه بود این کار را عملی کردند و با شعله‏ور کردن تفکراتی مانند شرک بودن زیارت اهل بیت(ع) و یا این‏که توسل پیدا کردن به اولیای خدا خلاف توحید است او را از لحاظ شخصیتی بزرگ کردند.

وی با اشاره به همکاری آل سعود با محمدبن عبدالوهاب، اظهار داشت: نطفه این فتنه و   جسارت و جنایت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) در جزیره العرب توسط انگلیسی‏ها با تحمیر کردن آل سعود و تحمیل کردن محمدبن عبدالوهاب به آنان کاشته شد.

حجت‏الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحایی با بیان این‏که آل‏سعود قبل از اینکه به قبور ائمه بقیع حمله کند، به عراق و عتبات عالیات حمله کرد، گفت: آل سعود در این حمله با پیروزی مواجه نشد چرا که با موضع گیری‏های علما و بزرگان شیعه و شیعیان عراق مواجه شدند و نتوانستند به هدف خود برسند و از این رو به قبور ائمه بقیع حمله کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اینکه امروز هم گروهک تروریستی داعش که مولود فرقه ظاله وهابیت است ادعای تخریب کعبه را دارد، تصریح کرد: آنان میگویند که کعبه یک سنگ است و زیارت و طواف این سنگ شرک است و آنها می‏خواهند نص صریح قرآن را به زیر بکشند و از بین ببرند./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات