۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۱۵۲۵۱
کارشناس و مبلغ حوزوی:

قصص انبیا نقشه راه و الگوی زندگی فردی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی، گفت: بیان نشدن تمام خطبه غدیر از سوی اهل سنت دلیلی بر امامت حضرت علی(ع) و حق ولایت ایشان بعد از پیامبر است.
ميلاد امام علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام کریم رضایی کارشناس و مبلغ حوزوی در ادامه سلسله جلسات پیرامون شرح خطبه غدیر که شب گذشته در مسجدالنبی نجف آباد برگزار شد، درباره صحت سند خطبه غدیر گفت: از جمعیت 120 هزار نفره که در غدیرخم حضور داشتند، حدود 120 نفر خطبه را نقل و از تابعین 360 نفر و هم چنین در میان اهل سنت اکثر فقها چون صحیح حنبل و صحیح نسایی این خطبه را به صورت کوتاه بیان کرده اند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: بیان نشدن تمام خطبه غدیر از سوی اهل سنت دلیلی بر امامت حضرت علی و حق ولایت ایشان بعد از پیامبر است.

 

این مبلغ حوزوی درباره یکی از شبهاتی که بر خطبه غدیر وارد شده و آن جمعیت زیاد و فضای باز محل غدیرخم و چگونگی سخنرانی پیامبر و رساندن این صحبت ها به کل جمعیت بیان داشت: جواب تمام این شبهات در آیات قرآن به صراحت بیان شده است و خداوند در آیه 27 سوره حج، به حضرت ابراهیم دستور دعوت مردم به حج را می دهد و صدای ایشان به گوش مردم می رسد و این حجتی بر استماع سخنان پیامبر در آن منطقه و آن جمعیت زیاد است.

 

حجت الاسلام رضایی درباره حکمت بیان قصص و داستان های انبیا در قرآن بیان داشت: آنچه خداوند در قرآن کریم درباره انبیا تحت داستان و قصه بیان کرده هم چون داستان حضرت موسی که در حدود 700 آیه درباره آن بیان شده است، نه برای خوش آمد و لذت بردن ما، بلکه دارای حکمت ها و برنامه هایی برای زندگی آینده است.

 

وی در ادامه افزود: طبق آیه 120 سوره هود «وَ کلاُ نَّقُصُّ عَلَیْکَ مِنْ أَنبَاءِ الرُّسُلِ مَا نُثَبِّتُ بِهِ فُؤَادَکَ وَ جَاءَکَ فىِ هَذِهِ الْحَقُّ وَ مَوْعِظَةٌ وَ ذِکْرَى‏ لِلْمُؤْمِنِین‏» خداوند قصص انبیا را برای استواری قلب مردم، کلیدی برای مشخص شدن حق، نصیحت و موعظه و برای تذکر در قرآن بیان کرده است.

 

وی در پایان درباره علل انحراف آن جمعیت 120هزار نفره در غدیرخم و فراموش کردن و زیرپا گذاشتن دستورات رسول خدا بعد از وفات ایشان گفت: خداوند علت این امر را در داستان حضرت موسی و موقف 10 روزه ایشان بیان کرده است که آن قوم حتی تا کشتن حضرت هارون نیز پیش رفتند و به گوساله پرستی پرداختند و گوساله پرستان سامری همان گونه که با هارون رفتار کردند، صحابی پیامبر نیز با حضرت علی برخورد کردند و سخن نبی خدا را زیر پا گذاشتند./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات