۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۱۵۲۵۸
امام جمعه موقت اهواز:

قبور ائمه بقیع میراث معنوی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که تخریب قبور بقیع نتیجه سیاست های استعماری است، گفت: قبور ائمه بقیع میراث معنوی مسلمانان بوده و به جریان های تکفیری اجازه آسب رساندن به آنها را نخواهیم داد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسملین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهارداشت: آنچه که امروز در سالروز تخریب مرقدهای مطهر ائمه(ع) شاهد آن هستیم نتیجه سیاست های تفرقه انگیز کشور های استعماری و اعتقادات نادرست جریان های انحرافی است.

وی افزود: کشور استعمارگر انگلیس با ایجاد جریان های انحرافی همچون بهایت در ایران، وهابیت در عربستان و آتاتورک در ترکیه تلاش در ایجاد تفرقه میان مسلمانان داشت که به سبب وجود پایه های محکم اعتقادی شیعه نسبت به ائمه(ع) در ایران شکست خورد، اما متأسفانه در عربستان و ترکیه، جریان های انحرافی توانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تخریب قبور ائمه بقیع را جنایتی بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: نمی توان دست های خبیث انگلیس را در وقوع این فاجعه نادیده گرفت اما بخش دیگری از این جنایت بزرگ متعلق به مسائل اعتقادی نادرست جریان های انحرافی و گروهایی تکفیری همچون وهابیت بود که سبب انزجار و تنفر هر چه بیشتر مسلمانان از این گروه ها شده است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که تخریب قبور بقیع نتیجه سیاست های استعماری است، گفت: قبور ائمه بقیع میراث معنوی مسلمانان بوده و به جریان های تکفیری اجازه آسب رساندن به آنها را نخواهیم داد.

وی با اشاره به عمق محبت شیعه نسبت به اهل بیت(ع) گفت: در چند دهه اخیری که از این واقعه می گذرد هیچ گاه شاهد کاهش محبت مسلمانان به اهل بیت نشده، بلکه شاهد افزایش آن نیز هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در پایان اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران به مسؤولیت خود در قبال مراقد اهل بیت(ع) همچون همیشه عمل کرده و هیچگاه نسبت به وظایق خود کوتاهی نخواهد کرد./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات