۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۱۵۲۵۹
امام جمعه دزفول:

خوزستان مهد علمای برجسته تشیع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با اشاره به پیشینه علمی خوزستان گفت: خوزستان در طول تاریخ، مهد علمای برجسته تشیع و شاهد اندیشمندان بزرگی بوده که هرکدام همچون ستاره ای درخشان در آسمان تشیع می درخشند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به پیشینه تاریخی حوزه علمیه خوزستان اظهارداشت: گزارش های تهیه شده از روند پیشرفت حوزه های علمیه نشان می دهدکه حوزه در دهه گذشته تحولات بسیاری را تجربه کرده است.

وی افزود: به سبب تحولات گسترده ای که صورت گرفت، امروز شاهد رشد قابل توجه جایگاه حوزهای علمیه خوزستان در جهت پژوهش های علمی و پرورش استعدادهای جوان هستیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه با اشاره به پیشینه حوزه علمیه استان خوزستان اظهار داشت: ما در شهرهای این استان شاهد بزرگان و اندیشمندان بسیاری بوده ایم که هر کدام همچون ستاره ای در آسمان تشیع می درخشد.

وی با یاد چند تن از علمای فرهیخته خوزستان گفت: تربیت شخصیت های برجسته ای همچون آیات انصاری، آل طیب، بهبهانی و شیخ محمد تقی شوشتری در خوزستان نشان دهنده ظرفیت بالای حوزه های علمیه این استان در پرورش استعدادهای جوان است./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات